onsdag 1 oktober 2008

* En helt ny värld ur ett helt annat perspektiv *


Mmm, gårdags-morgonen spenderade vi me Acca & Prinsen på stan.
Emmie fick ju pengar i present av Mickes farbror o fru, så klart vi skulle handla nå fint till henne=)
Det blidde en lagom varm fleeceoverall med luva såklart vilket vi älskar.
Färgen hade jag skitsvårt o besluta mej för, så Annica fick bestämma,
det blidde en brun en, men stjärnor inuti i fodret lixom. Jätte söt.
Så köpte vi nå vanligt body, strumpor o ett nytt regnskydd...
När det var dax för fika, varsin STOOOR o GOOD Latte, blev Emmie lessen igen.
Hysteriskt Uuuuääääääääääääääääääääääää o kanllröd i ansiktet. Ujuj!!!
När 2 döva tjejer började tom titta på oss, kände jag att ne nu är det dax o gå, o det fort..
Och Annica försökte hjälpa mej såklart me allt.. jag brukar alltid behålla lugnet,
men när folk börjar stirra på en blir jag lite smånervös o svettig.
Herreguuud, hon ÄR ETT BARN O barn gråter ibland... Här finns inget o se!!!!
Och jag menar, om man har barn själv, som tjejen på stan hade, då glor man inte, för hon borde veta själv hur det känns o bli uttittad om ens barn gråter o inget hjälper...
Lilla stackarn hade ju jätte magknip o HUR ska dom uttrycka sig om inte med gråt, då de inte kan tala för sig???
Jag brukar inte bli grinig o jag brukar va sansad, men nu var jag tvungen o få ur mej det..
Känns bättre nu!

Sen var vi till Helena o käkade med mina fd. jobbarkompisar.
Hämtade söta Jessica först o åkte till Helenas fina hus...
Alla förutom martina var där. O massa barn. *ler*. Det var jättemysigt o träffa alla...
Först tänkte jag att huuur ska detta gå då Emmie har haft så ont i lilla maggen,
men det gick jättebra!! Hon satt med o kikade o mot kvällen fick hon mundiarre´=)
Prata som bara den o blåste spottbubblor.
Jessica hjälpte till o hålla o byta blöja o assistera vid mat..
Övar tills hennes egen bebi kommer i januari=) En hellyckad kväll!
O en myyycket trött jag o ännu tröttare Emmie som kom hem sen.
Emmie fick sova mellan mej o Micke. O det gick bra!
Hon låg på sidan, nästan på mage, lutad mot mej. Och det funkade kanon!!! Bra för magen!
Sen kan man ju inte fortsätta så livet ut det vet jag!!!
Men funkar det NU, ett tag, så tycker jag att det är helt underbart!!!=)
1a natten på länge då vi slapp gå upp kl 3 och somna till slut i vardagsrummet. LYX! =)))

Idag skulle vi bara va hemma.. Promenera o handla..
Men, Eva e på stan på babysång, så vi handlar in da city istället, tillsammans..
D´å får vi ses osså=))) Blir bra det...
Så nu ska jag skynda mej... Uuuut i friska luften! Det gillar vi !
Helst nu när Emmie har sittdelen i vagnen. Mkt bättre så=)

Förresten så måste jag sluta äta sötsaker!!! Kom bara tänka på´t... Puss hej jag uppdaterar <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gumms du behöver äta mer sötsaker! Du är så smal!

Hoppas ni får en jätte mysig dag!

Älskar er!

Anonym sa...

Stackars lilla söta! Hoppas hon mår bättre snart!
Sakanr er massa!!
Love you