lördag 4 oktober 2008

Livet i Örebro





Natten som var kan jag inte säga att det blev mycket sömn.
Senaste veckan har det varit mycket gråt på nätterna och typ inget som hjälper..
En blandning av magont och en pigg liten flicka, och säkerligen tänder på G?
Men allt e övergående. Emmie blir äldre o äldre och nätterna KOMMER o bli bättre.
Ingen stor sak att jag är trött & zleten, mest synd om lilla Giz.
Nu ligger hon o sover, men vaknar till med jämna mellanrum.
Greppar tag om mej så fort jag kommer in.. Undrar varför hon är så 'orolig'?
Jag försöker att ge henne så mkt närhet & trygghet som jag bara kan.
Hemma är det lugnt och harmoniskt.. Kan det bara vara en fas de flesta barn går igenom??
Jag känner mig bara så dålig alltför ofta då jag känner att jag inte kan göra det bättre.. Hmm.

Idag iaf var min Micke o knega lite xtra.
Då fick jag en camera i present! En ROSA en!
Jättefin är den och jag vart ju så glad.
Nu kan jag ta fina bilder igen o filma!!! Tack tack tack sweeti!

Vad mer? Vi testade ge Giz plommonpure´idag och det var riktigt mumma!
Hon slicka i sig det lilla hon fick för glatta livet.
Nu får vi se hur hennes känsliga mage reagerar på det bara??
Så har jag sett Mama-Mia idag. Den var bra !!! Me like musikaler.
Pretty ringde nyss. Vi prata om allt mellan himmel o jord.
Han undra när vi skulle komma dit? När bebisen har kommit o ni orkar tyckte jag.
Jaa sa han, ni får sova hos oss då! Sötnosen! Naa sa jag, tack snälla söta men vi sover hos syrran, ni behöver landa sen o ha lugn o ro runtom er.. Tyckte bara han va så gullig som direkt sa att vi va välkomna dit=) Det är just sånt som jag älskar med min familj, man är ALLTID välkommen.
Spelar ingen roll under vilka omständigheter. Bästa bästa <3

Imon är det söndag. Hoppas vi slipper regn så ska vi ut o promenera.
Hämta ut paket o landa på kaffe hos Mickes bror. Bara ha en mysig söndag hoppas jag.
Och så hoppas jag även på lite mera sömn inatt. Men blir d inte så, så överlever jag fint ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni kan sova hos oss=))) jaaa o va bra idé!!
Nino är lite dryg till en början men han e faktiskt riktigt snäll mot barn=)