lördag 25 oktober 2008

Jag, Emmie & Tinkerbell






Idag var jag o Emmie precis på väg mot stan, när Micke frågade om vi inte kunde åka till Marieberg o storhandla istället?? O samtidigt köpa en tidig 5månaders present till Giz? Jaaaaaaaaaa tyckte jag. O det hade nog Giz oxå gjort om hon kunnat prata=) Det blidde en jättefin gåstol me massa roliga saker som låter o lyser mm=) Emmie gillar den jättemycket, trots att hennes korta ben inte räcker ner till golvet.Hehe. Men om en månad borde hon kunna sparka sig fram me tåspetsarna???=) Så fort man rör nåt på bordet ska hon genast ta/slå på samma sak=) Sötnos <3 Just nu är Micke o hjälper en kompis o hans tjej med flytt. Jag har tvättat o fixat o donat här hemma. Försökt skapa lite mysstämning.. Det e ju mörkt ute så jag har tänt massa ljus överallt, inte minst i öppna spisen.. Det luktar ljus och svagt av kaffe (härligt härligt) Just nu är det jag, Emmie o tinkerbell. Ems älskar tecknat, eller är det kanske hennes mamma som gör det? Hur som, jag blir glad av bra tecknade filmer och tinkerbell är helt underbar!!! vackra färger o söta figurer..O såååång=) Oooohhoooo. <3 Emmie sitter här brevid o tittar på mig... Hon är helt underbar min lilla sessa.. Klart att jag tycker att hon är det=) Men,,, hon är en sån glad tös med bulliga äppelkinder o stora mörka ögon som ler i princip jämt. Och jag kan bara inte låta bli att bli så varm o lycklig när jag tittar på henne..=) Eller när hon stirrar på mig sådär som hon brukar göra, hon ser så drömmande ut. Och just då känner jag att jaa, hon ser lycklig ut? Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon är det och att hon är nöjd med oss som föräldrar? *ler* Det finns ett ordspråk som säger att ; Varje mor har världens vackraste barn. Och så är det ju.. Hon gör mig verkligen glad.. Älskade älskade barn <3 Imon ska Micke jobba hela dagen på bilmässan på Conventum. Kanske att jag o Ems oxå tittar förbi o dregglar på fina feta bilar? Men vi ska till stan iaf o glutta lite. Få oss dagens friska luft=) Nee nu ska jag fixa klart här o sen blir det Tacos o skräckfilm när Mikey kommer hem! Pusspuss ha en un derbar lördag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh kan känna hur de känns o vara hemma hos dig!! Vanilj/kaffe/gott =)) Oh va ja saknar de!! Sådär lite jul stämning alltid lixom=)) Bara så så mysigt!!
Skulle vilja ha en myskväll snart...egna kaffedrinkar, gott o äta o sött;) ooooh va mysigt!!

Anonym sa...

*Ler*, sötgumman då..
Ja, typ så var det,, sån stäning gör en gott.
Och absolut KOM HIT O MYS med mig!!
Då blir stämningen fulländad <3
Me miss dom stunderna!