måndag 27 oktober 2008

Så liten i stora världen.


När jag fick hålla lilla Colin förra veckan, trodde jag att han skulle flyga upp i taket!
han var så lätt och så himla liten!!
Trots att det bara snart är 5månader sen, kan jag verkligen inte komma ihåg att min lilla Giz har varit så pluttig. Men det har hon ju!
Varför måste dom växa så fort? *ler*
Missförstå mig inte nu, att se dom små gro o växa och lära sig nya saker är det häftigaste jag varit med om,, men ibland kan jag önska att tiden skulle stanna ett tag,
så man verkligen hann njuta o suga in allt, memorera till tusen.
Idag sträckte emmie fram händerna igen när jag kom, så nog kan hon=) *ler*
Och hela dagen har hon testat sin ljudstyrka, *s*, INTE gråtit, utan bara testat hur högt och hur gällt hon kan hojta?? Tom mellan varje sked gröt kom ljuden ur munnen.
Och hon har snosat, gosat o pussat o kramat på mig som aldrig förr.
Inte bara det där "äta upp mamma", utan lite mer försiktigt sådär.
(Och såklart dra-morsan-i-håret o näsan o kinden o lite varstans med. Inte lika mys. *ler*)
Är väl en fas hon går igenom?
Hon får gärna stanna i den fasen för det är ju så sött o härligt tycker jag. Hehe.
Vad jag ville komma fram till,var att våra små växer o utvecklas så snabbt.
Knappt så man hinner med...D kan ge mej nästan lite panik.
I nästa stund så börjar hon skolan o andra stunden är hon redan myndig. Sen blir hon 30 o flyttar hemifrån!!! hahahah.
Innan dess ; no way! Min sessa ska helst bo hemma livet ut=)))
Hmmm... Pussar!

Inga kommentarer: