torsdag 16 oktober 2008

Jag & Ibumetin har blivit goda vänner


Idag är det sådär ruggigt & mörkt ute..
Helt perfekt att jag o sessan inte planerat nåt! Idag blir det till o softa.
Ta en långpromenad om vädret tillåter? Skönt me dagar som dessa ibland=)
Plus att jag har ont i magen idag. Det hela började igår när jag väntade otåligt på Joonas samtal-
Tror att jag blev nervös att nåt gått knast me snittet? Vet inte? Men jag har alltid reagerat lätt med magen o huvet när jag spänner mig..
Med tanke på huvudet så har jag ofta numera ont i skallen.
Därav har jag o Mr Ibumetin blivit goda vänner..
Än så länge har jag inte dom hemska migrän attackerna som jag brukade ha förr, men jag är på god väg känner jag. Och då blir det ingen lek! Hur ska jag kunna ta hand om min lilla om jag ligger o har så ont? Naaa, kanske skulle lyda Mickes råd (eller tjat) och söka till farbror doktorn om hjälp?
Kanske att de skulle finna något som hjälper? Vad som!
I början av min graviditet blev min migrän olidlig.
Som längst låg jag 3 dygn me hemska smärtor o kräkningar.
Sen fick jag träffa en underbar läkare, som tyckte att jag skulle testa betablockerare.
(hjärtmedicin för dom som inte vet. Den medicinen tar bort att hjärtat slår i 180, vilket det gör om man hetsar upp sig/blir stressad/spänd eller bara är som jag är. hehe)
Helt kanon tänkte jag! Då slipper jag äta Alvedon som ändå inte hjälper!!!
O visst, det hjälpte ju! jag åt medicinen i ett par veckor o jag var som botad=)
Men nu verkar det hela vara på väg tebax igen. Inte alls kul!

Nog om det!
Nu ska jag göra frulle o slå på en film som Eva rekommenderade varmt.
En Geishas memoarer.
Mysa med Giz o vänta på fler nya bilder på underbara 1dag gamla Colin <3
Mmm, nu är han här=) O tänk att det vart en han=) En liten halvfinne som Joona i framtiden får lära rääca som en riktig Vatanen. Hehe...
Syrran berätatde igår, att när de var till sjukhuset för att titta på den lille, hade Joona stolt visat upp honom o påpekat flera ggr bebbens byxor som han hade på sig, ett par vita med en Finsk flagga på skinkan. Som jaaaag gjort! *ler*. Glad jag vart då=)
Men på bilden såg byxorna sååå stora ut! *s*. Var nog strl 56? men dom är ju så pluttiga när dom e helt nya. Ohh jag kan knappt hålla mej tills jag kan åka dit..

Jusst! Micke berättade, att Dennis & maria skulle på en tatuerarmässa typ nästa månad eller så? kanske vi kunde följa med?
Jag tyckte att det lät som en lattjot ide´. Very naaajs!
Pusspuss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske skulle testa akupunktur igen gumman?
De funkade ju ganska bra... Pussar

Anonym sa...

Ja han e så så fin lilla Colin=)
o Du! vi väntar på er här;)