torsdag 9 oktober 2008

Torsdagsmys & en känslig Emmie


Imorse drog vi til sörbyängen med en påse bullar o 'rumpäpple' till Eva.
Sessorna lekte o vi moffa i oss bullar o pepparkakor. Tiden bara rann iväg.. Mkt trevligt!
Sen känns det bara som att dagen har svichat iväg.
Snart är det dax för sängen.. Ems sover, men oroligt..
Har kommit på att min tösa är en mkt känslig liten flicka.
Höga ljud eller snabba rörelser, så blir hon jätte rädd o lessen.
Underläppen vibrerar o ögona tåras till max.. I bilen idag satt hon o stirrade på mig.
Sen såg jag hur ögona vart tårfyllda o hon vek inte med blicken..
Det räckte med att jag tog hennes lilla hand så blev hon glad igen. Bubbuuu<3

Imon blir det et trevlig dag är jag övertygad om.
Först ska jag träffa mina söta tidigt-tidigt. Jag ska försöka hinna göra en paj innan.
Så har jag fixat en liten sak till dom.
Sen ska vi trycka våra smås fötter o händer på canvasdukar lr jaa tavlor. Kuligt minne o ha=) Det där har vi planerat o göra ett tag ;)
När Micke slutar jobbet ska vi bege oss till Marieberg.
Måste köpa bilbarnstol numero2. Skönt o ha det gjort när vi ska mot Sthlm.
Så Emmsan får sitta bekvämt o framförallt krocksäkert.
Orkar vi ska vi besöka köpcentret oxå? O så fredagshanla food såklart.
På lördag ska Micke träffa sina kompisar. Vad jag hittar på då får vi se?
Kanske bara kan va o softa o pula här hemma.
Eva o hennes familia är inte hemma då, för då är dom minnsan på kalas i tadaaa; Södertälje av alla ställen!!! Hälsa hemstaden från mej! <3
Och lilla Annica vet jag inte vad hon hittar på då? Det lär jag få veta tomorrow?
Kanske man kunde gå på stan o se om det finns nå trevligt där? Vilket det alltid gör!

Jag drömmer om en större lgh, trots att jag trivs här kanonbra!
Men, jag skulle vilja ha ett rum till lilla Giz. O ett datarum så man slapp ha datorerna som vi har, för dom drar till sig enorma mängder damm!!!
Micke vill gääärna flytta till ladugårdsängen (stavas det så?).
Så han har ställt oss i kö där för en 3,5 rok. Så vi får la se.
Fast som sagt, jag trivs här på Väster. Kanske dyker upp nåt här med? Är ju inge´panik..

Nu har jag inge mera roligt att förtälja. God natt, söta drömmar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sötnos:)
Tack för det otroligt fina och personliga armbandet! Blir så glad när jag tittar på det! Åh ska ni köpa stol imorn!? Vilken blir det?

Älskar er! Pussar

Anonym sa...

Hej Tjejen, så roligt o följa dig här på bloggen. Vore dock ännu roligare att ses IRL:-). Kram!