tisdag 7 oktober 2008

I like. I like a lot.


Natten som var, var topp. Emmie har inte sovit så gott sen 1a veckan vi kom hem från BB. Hon åt 23.00 när jag la mej. (litelite stånk o stön o tappa nappen mm däremellan) När hon pep till efter mat (inge gallskrik som vanligt) klappade jag lite på Micke i halvsömnen, sen klappa på henne, sen smög jag ut i köket, kisade efter klockan ; 04.30 !!! Wooooot??? Hade min Giz sovit hela natten utan mat??? Smög in me flarran o lyfte över henne i våran säng, nee hon va inte febrig lr nå, bara väldigt trött! =) Sen fortsatte hon sova sött ända fram till typ 9. Helt underbart ! Jag kände mej utvilad redan kl 7. Gick upp strax efter Micke och satte fart här hemma. Kaffe kaffe kaffe i lugn o ro ; Gott! Sen börja jag tvätta, plocka me allt möjligt, pilla på mina pärlor. (aa det där lät lite halvgrose, men jaa jag köpte söta bokstavs-pärlor igår som jag kan dona me=) Sen fortsatte jag att fixa o dona här hemma hela dagen o lattjade massor med min söta kicka. När hon vaknade förresten var hon världens gladaste o nöjdaste <3 Hon behövde verkligen den där sömnen !!! Så glad! Resten av dagen var hon oxå glad o nöjd, men ville gärna hänga på min arm o snosa in sej i halsen på mej=) Men det var ju inge nytt=) Efter att Micke slutade jobbet åkte vi till Ikea för att köpa matstol, eller heter det barnmatstol? Sen vart d gossedjur, massa massa värmeljus o sånt smått. Skulle till Baby Proffsen oxå för att köpa bilbarnstol, men orken fanns inte där. Alla 3 var tokhungriga o vi ville bara hem. Så mataffärn snabbt (skitpappret var ju slut hemma!!!) så vi handla det o lite annat vart det med, som vanligt dådå... Jag skulle sluta äta sötsaker, men på nåt konstigt vis hamnade det blockchoklad o jordnötssmör i varukorgen. *s*. Som ingrediens till Snickers. Det fick bli donken idag o det var himla gott! Länge sen sist! O Emmie åt sin gröt o pure´samtidigt som oss och hon såg SÅ nöjd o glad ut. Idag har jag funderat väldigt mkt på allt mellan himmel o jord.. Mest på mig själv o dom runomkring mej... Försöker lista ut hur vi människor funkar, tänker, varför vissa handlar som de gör?? Men, jag kommer inte fram till just någe? Blir bara helt mållös.. Jag vet inte..? Det var denna dagen. Nu har jag väldigt ont i bollen o är trött... Hörrs ! Puss hej.

Inga kommentarer: