onsdag 14 januari 2009

Zzzzzzz



Huhuuuu allihopa!
Idag har vi haft en bra dag.. Började med att väcka lilla pappa me frulle.
Sen fixade o trixade jag o Emsan här hemma. (hon kommer nog bli en 'städnarkoman/pedant' som mamma sin? När jag dammsuger följer hon snällt efter med sin gåstol eller som på bilden sitter o rycker i dammsugarsladden=) Sen bakade vi lite granna..
Seen så kom det lite besökare. Mickes pappa, vänner& söta gravida Maria med sin fina mage.
Lilla bebben hickade i magen=) O duu, vi måste träffas snart igen!!!
Hur som, timmarna bara rusade iväg..
När det egentligen var nattningsdax var vi tvungna o åka o handla.
Var la hemma till halv åtta o efter kvällbad o välling somnade Emmie bums i min famn.
Nu ligger hon o snarkar tuuung, men vaknar då o då, antar att hon drömmer?
men det räcker med att jag plockar upp henne 1 minut o sen snarkar hon igen=)
När vi var o handlade kom jag på att jag inte ens kommit ihåg o äta frulle på hela dagen!
Jag servade minsann Micke en god frukost, men glömde bort mej själv..
Så nu har vi ätit.. Myskläderna är på o flätorna o krullen står åt alla håll och jag är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen..
Ikväll ska jag sova tidigt. Men! Jag vill se nya dokumetären som börjar idag kl.21.
Kommer inte ihåg vad det heter men d e nå sjukhusprogram. Sånt gillar jag skarpt!!!

Innan jag avslutar här vill jag säga tack till alla mina söta som kom ihåg Micke idag!
Och tack till Yasmine som skickade den söta videon. Var himla skoj o se kort på folket där hemma i Finland, som jag inte träffat på länge länge! Pojkarna hade blivit till unga män och min morbror hade inte ändrats/åldrats nåt på över 10 år! *ler*
Emmie är en kopia av far sin, men hon är även ruggigt lik min morbror 'Aikku'. *Ler*
Mörk med runda röda kinder=) Lite lustigt. Aikku & hans fru Sirli har 8 söner !!!
Hade dom fått en flicka hade hon nog påmint mkt om Emsan, eller jaa, tvärtom dådå=)

Nu bliré en stor kopp vaniljkaffe o Tv en liten stund. Sen e det nattinatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gumman du får inte glömma att äta!Då kommer du att försvnna snart!Du har blivit så smal vännen. du kan få lite fett av mig=) jag har gått om de ;)

Pussa sötgumman och hälsa grattis till din man igen:)

Saknar er massor=) Loooove u

Anonym sa...

haha ja en i choklad skulle inte va helt fel;) inte glömma den i kylen då bara om man får oväntat besök;)

Anonym sa...

Big Medicine på 4plus? Den ska jag titta på iaf:-)

Anonym sa...

CARINA= Nee, Hopkins hette det=)