måndag 19 januari 2009

Chai Latte




Jag önskade mig Chai Latte och i julklapp fick jag bla en påse med riktig fin Chai-the´av sötaste Carro!

Det ska vara så enkelt som att ta en the´sil med chaithe´dådå, låta den stå några minuter i lite kokt vatten.. Hetta o skumma mjölk o avnjutas.
Men jag kaaan inte! Vad gör jag för fel???

Jag är sååå sugen på min Chai-latte men misslyckas helatiden, hur man nu kan göra det??
Tips nån???
Jag har tom gogglat o man SKA göra så,
men det smakar inget när jag försöker mej på´t.
Buhuuuuuuuuuuuuu.
Jag måste va helt befriad på nåt plan???

Jag vill ha min latte nu nu nuuuuuu !!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

kan du inte koka ihop allt då o se sila de när du häller ner de i glaset? Vissa torra varor måste ju kokas för o ge smak=)) Prova de!!
Puss

Anonym sa...

Hmmm... jag kan nog inte hjälpa dig med detta, tyvärr. Hoppas du får ordning på din latte:-). Kram

Anonym sa...

Hmm va dumt att det inte går:( har aldrig gjort det själv heller så har inget bra tips men pröva det som loijsan skrev:) Hoppas det funkar!

Bra tips förresten om sockervattenlösningen! ska be om det nästa gång.

Älskar er!! Puss love