måndag 26 januari 2009

Stirrar in i det tomma ?


Nu hände det igen, jag o Emmie gick upp tidigt, jag satte henne på lekmattan i vardagsrummet medans jag fixade här hemma med kaffe, koka vatten o tände massa värmeljus.
Stod i köket o slängde ett öga på Emmie, hon sitter helt still på sin lekmatta o stirrar mot hallen..
Hmm. jag fortsätter med mitt.
Sätter på datan (som är 'mellan' vardagsrummet o hallen. har som öppen lgh.), slänger ett öga på Emmie och hon stirrar förbi mig, in i hallen..
Nu måste jag vända mej om o titta om kanske Micke står där? Nää, ingen som e där.
Det där händer ganska så ofta, ibland ler hon tom, ibland tittar hon nyfiket o lutar sig lixom åt sidan för att se bättre...
Allt det där kan ha en logisk förklaring, eller inte? Vad ser min tösa där???

Om det är nåt, så klart att ett barn med ett öppet o fritt sinne, utan fördomar eller förståelse för 'vad som är vad' är som mest mottaglig för allt det andliga.
Tänkt på en sak, många barn har en låtsas / osynlig kompis, eller hur?
Tänk om det inte är en osynlig kompis som vi vuxna tror, utan att det verkligen är nån där ?
Ahh, bara sånna där tankar som slår mej ibland. *ler*
Eller! Tänk om vissa som klassas som psykiskt sjuka med hallicar o så verkligen SER saker?
Och ingen tror dom, för att hon/han lider av en s.k psykisk sjukdom.. Uhh.
Sen tror jag att det finns olika faktorer som kan framkalla de mest konstiga sakerna?
Känslomässiga kriser, saknad, rädsla mm mm. Listan kan bli lång.
Ett ex ;
Jag vet en kvinna som förlorade sina barn under några år då hon själv inte mådde så bra.
Hon berättade att vissa nätter vaknade hon av att hon hörde trippande steg av små fötter som närmade sig sängen ! Hon brukade säga ; kom o lägg dig här hos mamma!
I mina öron låter det som ENORM SAKNAD!!!?
Hon saknade sina älskade barn så fruktansvärt mkt så hjärnan spelade henne ett spratt där. Ujuj.
Jag tror helt o fullt på andevärlden, men tror inte att man ska gräva i det för mkt?
Så så såå e det och så förblir det!
Vad tror ni?

Imorgon kommer mina hjärtan hit från 08 !!! Wiiiii.
Loijsan, Carro o Colle <3>

2 kommentarer:

Lela sa...

Haha! Banan gör så jätteofta oxå. Jag tror att det är min farmor han pratar med :)

Anonym sa...

ja du den där förklaringen lät inte helt märklig i mina ögon! Kanske e de så med barn o deras "vänner"