fredag 16 januari 2009

Dagens sista.....

Emmie har sovit sooom en stock sen ca 19.30. i sin egen säng som jag gjort xtra mjuk o gosig=)
Jag ska oxå lägga mej om 5..
Idag har jag nog haft en sån där 'tyst dag'.
Sånna dagar brukar Micke fråga gånger fler om jag är lissen eller hur jag mår,
Men det är jag inte..
Jag har bara sånna dagar.
Då jag inte har så mycket att säga o tycker om att lulla i min egen lilla fantasivärld..
Fantiserar o funderar. Tänker på precis allt mellan himmel o jord..
Ibland är det bara skönt..
Jag funderar på sånt jag vill göra. Sånt jag måste göra. Allt jag har o allt jag inte har. *ler*
Micke har varit ledig ett bra tag nu, men om ca 2veckor ska han börja jobba igen.
Firman startar på ett nytt, fin, större ställe o det kommer att bli sketabra!
Vi ska skicka in papper om dagisansökan,, ifall Emmie skulle få plats till sommaren?
Bara tanken av att jag måste lämna ifrån mej min lilla stråle snart ger mej lite ågren,
men sånt är livet!
Jobba måste man, för att man ska kunna leva o för att man ska kunna ge sitt barn (och oss själva) ett fint o tryggt liv.. Så är livet. För alla.
Så snart ska jag höra av mej till rehabiliteringen här på USÖ o berätta att jag så gärna skulle vilja jobba hos dom. Sen får ni alla hålla tummarna att de har nåt!
I dagens läge är det INTE världens lättaste att hitta jobb, inte ens inom vården har jag märkt.
Jag har aldrig i hela mitt liv varit arbetslös och jag hoppas att jag aldrig behöver bli det!
Ibland önskar jag att jag valt barnskötarutbildning istället för till mentalskötare,
för att få jobba på Bb, förlossningen lr dylikt skulle vara helt underbart..
Men jag får drömma vidare!
jag får fortsätta med Rehab. Inte så tok det heller!
Nog om jobb..
Jag vill tatuera mej !!!! Jag vet några mindre grejer som jag ska tatta, men jag skulle även vilja bygga på min tatuering i svanken... Lela, vart får du alla dina ide´r ifrån???
Och jag skulle behöva sola! För o känna mej lite mera fräääch.
För som det är nu blir jag rädd för min egen spegelbild. Hujj!
Loijsan, jag klippte av mina tofsar igen. Mer än vanligt! *ler*

Nee nu blir det bara massa dravel igen.
Lika bra o sluta innan jag börjar med alla djupa tankar som jag egentligen bör behölla för mej själv. =)
Sås, god natt för mej! Söta drömmar <3

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ÄR kul o fräscha upp sig lite nu när det snart är vår. Själv vilja införskaffa mig ett par så´na nya Reebooks med en speciell sula som gör att man anstränger fler muskler när man går/springer än vanligt, fin rumpa kanske?;-).
Och detta m dagis.. I know how u feel.. mina ska ju börja den 28e... O är helt o fullt redo, men han är ju oxå 3 år, men hur ska det gå för min lilla Sessa? Vem ska skydda och hålla på hennes rättigheter när inte jag är i närheten... Som tur är har hon tuffat till sig lite då hon måste ju kunna säga ifrån till storebror. Kraaaaaaaaaaaam!

Anonym sa...

Går det inte att se den=(? vad står det när man försöker kolla?
Ja visst känner man sig fräsch när man har solat! Vill också göra det. ska be Joona ta Colle någon kväll och springa bort till solariet:)
Vad ska ni hitta på idag söt?och hur mår ni?puss

Love u

Anonym sa...

oh ja lite solaritum skulle inte va fel..men mitt har bruttit här i centrum så nu år ja ta mig bort till vårt ställe i lunden;)
O du! förfan låt bli håret nån gång!! ;)
Love you!
puss

Anonym sa...

Men gud va konstigt! Jag kan se den om jag går in från min data:S Skumt! Ska kolla med Fannie,hon hjälpte mig att lägga upp den=)

Puss