lördag 24 januari 2009

Lööda kväll=)

Va har vi gjort idag?
Micke har hjälpt sin vän Alex o hans lilla familj o flytta.
Jag o Emmie lattjade här hemma medans.
Efter det vart det inhandling inför kvällen..
(och så jag kan baka snickers enligt Annicas önskemål. *ler*
Klart söttjejen ska ha lite snickers om hon så önskar. Hon fyller ju år o allt =)
Kom nyss på en sak,
när jag o mina systersöner som är mer som mina bröder var små,
kommer jag så väl ihåg att ibland på kvällen, när syrran trodde att vi sov,
smög vi upp och hittade henne sittandes i soffan framför teven och hon såg så skyldig ut.
Då fick vi syn på att hon satt o mumsade i sig nougat !!!!
Under alla år tyckte jag att det var så konstigt varför hon skulle smyga med det o sitta o äta av det goda utan att dela med sig??
Men nu förstår jag!! efter en lång dag med barnen när de väl sover, så var det ju dax för hennes egentid, lite lyx lixom.. Då kunde hon äntligen andas ut i lugn o ro o njuta av sin chokladbit!
Och så gör jag oxå numera. Lördag kväll, Emmie har somnat, då åker choklade fram! haha.
Ja herregud ja.
Och under mina bardomsår fick jag smeknamnet 'Hämähäkki' vilket betyder spindeln av mina systrar, för dom tyckte att jag såg extremt rolig ut när jag smög mig på dom på kvällarna, tassandes på mina långa smala ben.. Taskigt!

Alla som känner mig vet att jag gillar Fronda en väldans massa..
Så här får ni en rolig Fronda låt såhär en lördag kväll.
Okejj, texten kan va lite 'grov', men låten e lallvänlig... Eller så=)
Tutte tutte =)

Inga kommentarer: