fredag 9 januari 2009

Nej är nej !


Aahopp, vad ska jag komma med idag då?
Haft en hemmadag me lilla familjen. Micke är på bättringsväg, lika så jag o Emmie.
Glada e vi för det. Dock så känns min mage jätte orolig igen just nu..
Emmie har alltid haft röda, torra nariga kinder, men nu är det mer än nånsin.
Dessutom är hon så på lilla näsan o hakan, och det har spridit sig fläckvis runt öronen, armar, ben o nacken. Jag försöker smörja en hel del, men inget hjälper.
Tycker bara så synd om min lilla plutta. Måste ju svida/klia en del??
Sen har hon börjat med hemska skrik när hon sover.
Ibland tror jag att jag ska skita på mej då jag blir så rädd när hon ylar till.
När jag springer in till sovrummet, ligger hon oftast på mage o tittar sig runt med stora (rädda?) yrvakna ögon=( Brukar lägga mej brevid henne o hon riktigt klamrar sig fast vid mig gråtandes o somnar om oftast bums. Kan det vara åldern o allt som händer? Att det är så mycket nytt så tom drömvärlden går vilt o skrämmande till???
Sen en annan sak ; min tösa har väldigt starka nypor o vassa naglar huuuur ofta jag än klipper dom. Som jag skrivit förut så älskar hon att klamra fast sina små knubbiga fingrar i mitt hår o dra av tussar. Aj aj aj ! Mitt hår ser ut som farbror Joakims på sidorna, vilket inte alls är kul!
Sen tycker emmie väldans mycket om att ta på folks ansikten, känna o klämma. Och dom här små barnen har ju inge´kontroll på sina lemmar o rörelser än, så hon kan klappa mej HÅRT i ansiktet eller nypas o dra, vilket har resulterat i rivsår både här o där i fejjan min.
Sen länge tillbaka har jag kört med ett snällt men bestämt nej, när hon sätter igång.
Jag vet mycket väl att hon förstår inte vad nej är, men jag har tänkt att förr eller senare kommer hon att förstå.
(Obs! jag skulle aldrig höja rösten mot henne lr dyl. Bara ett Nej och sen ta bort handen. Kanke ta hennes lilla hand o stryka den lätt på ansiktet o visa hur man får göra istället?)
Men idag hände det nåt,, hon klappar mej riktigt hårt i ansiktet igen.
Micke satt brevid och såg allt o reagerade för att hennes klappar lät hårt o högt mot min kind.
Jag tog hennes lilla hand lätt och tittade på henne o säger helt lugnt ; nej Emmie, inte så hårt.
Hon tittar på mig, helt frågande. Jag tittar tillbaka.
(har nära till skratt pga hennes frågande allvarliga min, men jag skrattar inte.)
Hon fortsätter att stirra på mig...
Och sen kommer den hängande underläppen fram o ögonen tåras.
Ohh nej! Jag får som panik o känner hur mina ögon med tåras.
Kramar om henne hårt hårt. Lilla snuttan!!! Det var ju inte meningen o göra henne ledsen!!!
Micke tyckte att jag var mjäkig o blödig.
Men, hon är ju fortfarande så liten.. På nåt vis, kanske hon förstod att oj; nej är nej???
Ähh jag vet inte? Men jag ska fortsätta köra med mitt. *ler*.
Men en sak är säker, jag kommer då aldrig skrika åt mitt barn !
Jag undrar egentligen om jag nånsin höjt rösten mot nån? Mnää, det e inte min grej.
jag vet att det blir mycket babbel om Emmie i min blogg.
Men, Emmie är mitt liv. jag älskar den lilla flickan så gränslöst mycket så jag skulle nog kunna prata om henne dag ut o dag in? *S*.

Vilka såg Let´s Dance ikväll?
Det gjorde jag o Micke iaf. Jag höllt på o garva läppen av mej när den skitroliga programledaren, vad han nu heter, kallade Blondie-Bellas kille för Brunett-Berra. Aaaahahahhahaha.
Jag må ha lite torr o barnslig humor?
Men jag vet en till som säkerligen tyckte det var precis lika skoj som jag=)
Micke han satt bara brevid o flinade åt mej då jag inte kunde sluta garva..
Men alltså, jaa det e svårt o förklara men det va sketaroligt just då iaf.
Jag är nog trött o väldans lättroad efter en hel vecka i hemmamiljö??

Vad mer??
Om några veckor blir det festeli i stan=)
Våran lilla Acca fyller år detta år med=) Så det ser vi fram emot!
Jag kanske skulle ta o besöka ett solarium innan så jag inte skrämmer skiten ur folket?
Joo, osso har jag varit som nykär idag o tyckt att min Micke här hemma har sett grymt fin ut mohahaaaa. Lite porrig sådär. HaHa.
Det får vara allers för denna gången. God natt, sweet dreams!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Brunett-Berra?? Hahaahha...fan att jag missa de!! Vet du om det går i repris? <3

Anonym sa...

Aaa hahahha o Brunett-berra såg helt snopen,generad o lite stött ut hehe.
Inte en aning om repris men det tror jag nog att den gör?
Typ söndag morgon eller så?=)

Lela sa...

har du testat idomin på hennes kinder o det? Det hjälper på Bananis när han blir sådär. Haha, Brunett-Berra, dra mig på en handtralla liksom!! pussikramilainen

Anonym sa...

hej tjejen, mkt som händer i ditt liv.. själv saknar jag min lilla W, svårt att mysa och gosa med henne när magen e öm och hon inte förstår att jag inte kan lyfta:-(. Men hoppas att jag piggar på mig snabbt och blir mitt vanliga jag:-). Kram på er! O just, har en massa frågor om dina tuttisar;-) Ska vi ta det via MSN kanske;-)?

Anonym sa...

haha ja såg de där me brunett-berra ;) ja satt för mig själv hemma o skratta;)

så porr-micke börjar bli frsik nu? ;) haha