lördag 10 januari 2009

HUR kan man va såhär trött??




Igår tyckte jag att Emmie var/mådde annorlunda äv vad hon brukar? Ingen feber men slö och trött. Hon ville hänga på mig som en liten apunge från morgonen till kvällen. Klängde runt halsen o försökte borra in sitt lilla ansikte under min haka. Hade hon kunat hade hon nog krypit in i mej o gömt sig när? Vi åkte en sväng till farfar. Inte ett pip i bilen. På vägen dit när jag bar henne klamrade hon sig fast vid mig o lutade huvudet på min axel. (vilket hon inte gör så ofta, hon är alldeles för nyfiken på allt annat runtom=) Vi hann bara komma till farfar så däckade hon i min famn o sov en bra stund. Emmie somnade som vanligt efter alla kvällsrutiner, dock fick vi abryta nattningen för bajjabyte vilket aldrig annars händer.(hennes mage är INTE okej än) 20.15 känner jag att jag orkar INTE va uppe på mina ben nå mer! Mår illa o skakar ruggigt inombords. Huvvet gör såååå ont! Så jag la mej faktiskt 20.45. Vaknade ganska ofta till att granntjejen hade fördelsedagsfest, mycket folk o myyycket skrik o kackel! Jag blir inte störd av sånt, tycker däremot att det kan vara roligt att lyssna på folk o blir glad av att höra andra som har det skoj=) Men igår undrade jag flera ggr om ;
varför i helskotta blir tjejer så högljudda när de dricker`?
Gälla röster som överröstar varann.. Huhh! Kanke var det lite xtra jobbigt igår för att jag mådde skit och ville sova och ville absolut inte att Emmie skulle bli väckt? Men det gick ju bra, dom höll igång ända till 3 och Emsan vaknade inte så pass att jag behövde gå upp o vandra med henne=) Min duktiga tjej! Jag mår bättre nu, men trots att jag la mej tidigt så e jag trött o känner mej knas i kroppen. Emmiev verkar va sådär närhetskrank idag med.. Så det får bli en lugn dag med en lååångpromenad! Vi skulle iväg o snosa på lilla Disa som hunnit bli 2 veckor, men det får bli en annan dag. Micke sover än.. Emmie sitter brevid mej här på golvet i pyjamas o munkajacka (snyggast kombination hehe) o väntar på sin frulle=) Såås, nu blir det äpplegröt för lilla Emsan & en stor kopp kaffe för mej ! Ciao!


Jumping & Damping me mössan på sne´=)

Inga kommentarer: