tisdag 13 januari 2009

En huslig dag!

Idag har jag haft en huslig dag, jag har jag tvättat o tvättat.
I våran värdelösa tvättsuga. Maskinerna är kassa o torktumlaren ännu mer kass.
Och så måste man alltid ha en näve full av femmor för javisst så kostar det o tvätta..
Hur som, nu fick jag en hel del tvättat iaf o det är skönt!
Men det hänger massa tvätt hemma då det aldrig hinner bli torrt i våran stuga och tvätt hängandes här hemma gör mej tokig! Blir stressad av o se´t..
Så var jag ute på långpromenad med Emmie. Hon somnade bums i vagnen.
Micke hade lagat mat till vi kom hem, gott gott. Efter det blidde det ett lååångt bad med Emsan.
Sen kvällsgröt o så tittade hon snällt på medans jag bakade kladdkaka till morgondagen.
Lattjot lattjot!
Och nu sover hon, i sin egen säng=)
Det har blivit att hon sovit brevid mej ganska mkt,
men förra natten fick hon ligga i sin egen mysiga säng o det gick topp!
Däremot tyckte jag (trots att Micke låg brevid) att sängen kändes stor o tom utan henne. *ler*

Osså är det en alldeles speciell dag imorgon. Då fyller min Micke hela 27 år !!!
Paj vill han ha, så då får det bli paj med björnbär. Undrar om det funkar?
Brukar alltid göra med hallon&blåbär, men dom där björnbären såg ju så maffiga o goda ut=)
På fredag ska vi äntligen till Jenny & Fredda och få träffa lilla Disa som föddes 27/12.
Alltså blir hon 3v på lördag. Liten liten liten sessa=) Ojj så mysigt det ska bli!
Och så får vi ju naturligtvis träffa dom 2 lite större söta barnen oxå=)
Längtat så väldigt efter att få träffa dom men vi har varit sjuka mm,
då har det naturligtvis inte blivit av..

Nu ska jag ha så roligt som vika tvätt..
Hoppas att Carro som fyllt hela 22 idag har haft en underbar födelsedag? Puss&Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

oh va gammal han blir din man;)
Får ja oxå beställa paj till min födelsedag? ;) mmm gott

Anonym sa...

jaaa du ja o Mona kommer snart o hälsar på=)

Anonym sa...

Gratts till din Man:-). Björnbärspaj låter munms, blir säkert finfint. Kram