onsdag 21 januari 2009

Loolit loolit

Idag har vi haft en bra o mysig dag!
Dock var natten halvjobbig, inte minst för min lilla Troll som hade hemska magknip..
Hon vakna gallskrikandes o efter lite vatten o kånkande vart det brr brr BRRRRR,
efter det världens lättnadssuck o ett brett leende.
Tänk att lite gässer kan göra så ont=(
Vid ca 4 fick hon lägga sig mellan mami & papi o då sov vi gott till kl.7=)
Kl.8 drog Micke iväg på ett möte och jag o Emmie började med morgonbestyren.
Innan 10 var vi redan på väg mot stan för o möta upp våra söta.
ohohooooh vad vi längtat!!!
Eva o Daisy hade vi inte träffat på en hel månad o Annica & Viggo på 3v.
Har ju varit jul, nyår, täljebesök o så vart vi krassliga. Därför har tiden bara gått...
Men äntligen fick jag & Emsan njuta av deras sällskap.
Tjejerna tog sig varsin sallad o jag smuttade på en goood choklad-latte=)
Vi gick runt på stan o kikade.
Jag har inte varit på stan på länge o herrejesus vad mycche fina kläder.
Vill ha vill ha vill ha vill haaaaa !!!!
Finafina toppar på Gina Tricot fanns det och så väldans massa fina Kitty-kläder på H&M´s barnavdelning... jag blev helt snurrig=)
Bla hittade Acca en 2-delad Kitty pyjamas som jag vill köpa till Emmie.
men men men, det enda som vart inköpt idag var nagellack. SVART! *ler*
Jag klippte av mej mina klor igen, för jag har ingen tid o ork och fixaotrixa med välmanikyrerade långa naglar nå mer, inte just nu.
Så kortkort o svart får det vara nu. Sägs om det Ellen?
Måste bara berätta en rolig sak, min bästa Loijsan tycker att det är fint med korta naglar med nån stark färg, men hon kan inte ha det själv för att hon tycker att hennes händer blir klumpiga då. hahahaha.
Du är så sööööt gumman min! Just för bla sånna rara småsaker som jag älskar dej så väldigt!
Eller en annan sak, hon har hemsk fotfobi..
Och när vi var utomlands o hon låg helt avslappnad i sin solstol o blundade,
la jag min fot nära hennes hand, så tårna nudadde litelite,,
hon trodde nog att det var min hand som pillade,, tittade upp efter ett tag o får syn på min fot och bara skriker rakt ut... Man kunde riktigt se hur hon rös i hela kroppen o ett tag trodde jag där att hon NÄSTAN blev arg på mej? *s*
Aaahahahhaha guud vad jag älskar dig min gumma! <3
Jaha, undra hur jag kom o tänka på allt det där nu??
E nog för att jag saknar henne så.. Saknar min knasiga men oj så underbara vän.
Men snart ska hon o världens finaste Carro komma hit till Örebro o mysa med mig och det ser jag verkligen fram emot!
Ni är verkligen guld värda för mig, båda 2.

Joo, hur som, så hade jag o Emmie en bra dag med 2 andra guldtjejer o deras små stjärnor. Tack för idag! O jag ser verkligen fram emot nästnästa helg o få umgås med er en hel lördagkväll, om allt går som planerat=) Wiiioooooooooo=)

Väl hemma blev det massa lek, god käk o ett långt bad..
Emmie var rätt trött o låg nöjt på min mage (mjukt) i badet medans jag masserade henne med olja. hehe. Snacka om en njutare..
Nu sover hon gott o jag är med ganska så schlutt faktiskt..
Men jag ska hålla mej vaken till nio då det är Hopkins på tv. * I like !*

Sist men inte minst, ännu imorse blev jag som nykär i min man.
Nyrakad på hövvet o i fejjan, fina klieder o bara så mumma=)
Trevligt trevligt o känna så...
Men nu säger jag moi moi ! <3

1 kommentar:

Anonym sa...

skönt att du haft en bra dag o att du fått träffa dina flickor=)
Söt du e gumman..men hur mycke ja än älskar dig eller nån annan så e inte en fot i handen de ja drömmer om;) haha
o ja!! Händerna känns som bly men de e finfint me färg;)
Saknar dig me hjärtat! Massor!
Ses snart=)
Love you looooooong time;)
PUSS