måndag 24 november 2008

Vitt e vackert <3


Jeffla vad kallt det är ute men ujj så fint det är med snö!!!
Vi har flängt ute mkt idag, jag o Emsan.

Körde pappsen tidigt imorse.. Lr tidigt o tidigt? Kl 8 e väl rätt tidigt?

Massa snö o halt på vägarna, bilen spinner o glider då o då,
jag får alltid hjärtklappning samtidigt som jag tycker det e så kul=)
(så länge man lyckas rätta upp bilen såklart. *s*)

Grejen me min bil är, att man fastnar inte lätt då det är 4hjuls-drift,
MEN om bilen börjar glida ska man inte bromsa, utan gasa mera o ratta upp bilen och det är ju inte den naturliga instinkten precis..
Men ge mej en vecka, sen har jag lärt mej!

Alltid ovant när 1a snön/halkan kommer...


Idag har vi köpt ny overall till Emmie. Jag tog strl 74 utan att prova och den var ju på tok för stor! Så jag åkte tebax o bytte till strl 68, nemas problemas.
Den sitter bra!

Såååås så var vi till Eva o Dojjan på kaffe o massa tjejsnack.
Eva hade tänt massa ljus o julmusiken var på, ahhh så härligt=)

From igår ändrade jag lite granna på rutinerna här hemma. Emmie har för vana att somna till en stund efter kvällsbad + kvällsgröt, men jag höll henne vaken o nattar henne ca 1tim tidigare istället. (19.00)
Hittills har det funkat kanon!!! *pepparpeppar*

Bara för det kommer hon väl hojta till snart. *s*


Jag är inte så mkt för Tv, men om 20min är det 'Färjan' och det måste man ju bara se!
Bartendern är ju så irriterande underhållande=)
Va händer imon? Kl 9 (jaaa så tidigt) ska jag till Spa-Huset på manikyr. Skööönt!
Och då får pappa Micke o Emsan morgonen för sig själv, för allra första gången :)

Nu har jag ätit dom där Beta.B´na i 4dagar mot mina huvudvärk,

men dom hjälper piss hittills=(
Sketaont nu med,, så jag pallar inte o sitta här o få mer ont i knoppas för dataskärmen gör så det svider i ögona..
Hörs imorn eller så. Hejsan !

Inga kommentarer: