måndag 3 november 2008

Skrämmer skiten ur mej !

Emmie tog ett låååångt bad o när det var dax att kliva ur vart hon jättelessen som vanligt.
Men när det var dax för kvällsgröten satt hon i stolen o vänta glatt och åt gröten med banan&päronpure´för glatta livet. (en & ny väldigt uppskattad smak=) Mmmm lät hon mellan varven=)
Jag skulle såklart fota/filma igen! Och då märkte jag nåt i ögat på henne!
Nåt stort som var helt still även fast hon blinkade. Såg ut som en reva??
Mickeeeeee !!! O han kommer o hjälper mej. Det ser ut som en flisa sa han?
Eller en nagelbit från hennes små fingrar? Ohh nej!
Jag fick för mej att nu skulle hela ögat rispas upp. Vi försöker att titta o skölja.
Emmie blir mer o mer lissen=(
Micke ringer till sjukvårdsupplysningen o de säger att vi ska bada Emmie igen o spola lite lekfullt över ansiktet/ögat?
Jag sätter henne i 'badstolen' o hon är SÅSÅ trött o tittar frågande på mej.
Ögat är rött o tåras=( Jag börjar leka med vattnet o spolar försiktigt över ögat.
Till slut får jag tag på flisan som visade sig att vara nå mjukt, en pappersbit ör nåt??
*Phuuu* tack gode gud att det inte var nå hårt som rispade upp ögonhinnan.
Tänk att en sån liten sak kan skrämma en nåt så fruktansvärt. Huhh.
Min lilla stråle var glad igen o skrattade högt åt muppmamma.
På med pj´n o bums hade min lilla sötnos somnat. Helt däckad är hon nu..
Lilla lilla Emmie, redan i magen fick hon mitt hjärta att nästan stanna av skräck då en likblek barnmorska var tvungen att tillkalla doktor då hon inte kunde hitta hennes hjärtslag i typ vecka 26.
Sen mardrömsförlossningen o den hemska rädslan att mista henne.
Hur ska detta sluta? *ler*.
Du behöver inte skrämma skiten ur mej för att se hur mycket jag älskar dig!!
Älskade älskade unge <3

Från en sak till den femte, vi såg en braig film igår ; Ten inch hero.
Riktig tjejfilm, värd o ses=)

Loijsan, det var mysigt o höra din ljuva stämma idag. Love you!

Och Annica, tack hjärtat för att du är så himla go´<3u2.

2 kommentarer:

Nimsy sa...

Men fy =(. förstår dig. Hemskt. Tur det gick bra det hela sen iallafall.

Anonym sa...

Usch va läskigt! Tur att de inte va nåt värre! Fy!