torsdag 27 november 2008

1 på natten...

Dagen har gått såååå fort!!
Haft en hemmadag me tvätt o städ och jag är alltid så nöjd o glad när jag lyckas fixa den där varma mys-stämningen till det är dax att natta Emsan..
För när jag vet att hon sover gott, kan jag andas ut o njuta av min egen tid lite granna=)
Med tanke på nattning så har Emmie varit helt underbar sen jag började natta henne kl.19 i sängen. Hon är TOK rastlös i typ 10 min, slänger sig från sida till sida, jollrar högt, kanske gråter till lite,, ja ni vet, allmänt rastlös o har lite svårt att komma till ro.
Men efter 10-15min vänder hon sig mot mej, håller gärna handen på min kind eller näsan, *ler* ooo så somnar hon så gott o så rofyllt.
Sen e det en annan femma att hon e lite orolig av sej när hon sover, men det går bra..
Ikväll dock blev det jätte gråt här efter att hon sovit 3timmar.
Hon hade SÅ ont i magen så hon spände sig o slängde sej i min famn samtidigt som hon höll i mej krampaktigt... Blev så lissen i hjärtat av att se henne ha så ont..
Jag gav henne riktig GodNatt välling ikväll,, kan ha varit för starkt för hennes känsliga mage?
Hur som, somnade hon efter 20min vaggande/skumpande och me mamis näsa i näven. *s*

På dagen var vi på promenix o höllt på o blåsa bort..
Köpte en stoor stjärna o ha i fönstret o det vart fint=)
Drömlägenheten fick vi inte. Jag blev vääääldigt besviken, men sen kom jag tänka på ;
Positivt tänkande ala Carro.. Varför grubbla? Jag kan ändå inte ändra hennes beslut.
Och vi har redan skrivit till en ny fin lägenhet...
Happy thoughts happy thoughts=)

Imön är det min favvodag på veckan.
Sen e det lördag. Wiiooo. Vilket betyder att jag o mina brullor ska ut o festeli..
Dom ska komma hit till oss och vi ska blanda olika goda drinkar,
softa lite här o sen bege oss ut rätt tidigt..
Micke o Emsan e ju hemma så här blir det ingen röj.. Men sen kanske? Hehe.
Nu hoppas jag bara så innerligt att Emmie sover gott sen o inte vaknar sådär till hemsk magknip o undrar vart mamma tagit vägen??
Klart Micke fixar det där,, men jaa,, jag är jag. Och helst av allt vill jag alltid alltid va där..
Men, det kan man ju inte.. Bara mitt mammahjärtat som oroar sig...
Emsan blir 6månader på söndag, så nu är det väl dax att jag gör ett försök iaf?
Så får pappa o dotter lite kvalitetstid. Även fast hon säkerligen sover helatiden? *ler*
Sås, jag ska göra allt för att kunna slappna av. O alla tankar som framkallar gråa hårstrån ska jag skjuta åt sidan, för jag tänker ha skoj och jag tänker bara vara,,, mig själv=)

Nu e klockan mycket.. jag har suttit här o kollat/planerat julklappar..
Tror jag vet nu vad jag ska köpa åt alla. Så nu känner jag mej lite lugnare. SKÖNT!

Nu blire natti för mej. Och ; vi vill ha snöööö!!! Pusspuss lovelii <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en superkväll gumman=))
De förtjänar väl hårt jobbande mamis!! =)

Lela sa...

Visst är det såå skönt nör man har en riktig kvällsrutin! Banan är likadan när jag nattar honom, han rullar ihop sig mot mig o är såå goo!!! Hoppas att du får en riktig rolig kväll!!!! kramisar