tisdag 11 november 2008

Tomten bor i Finland=)

Om jag skulle säga att jag känner mej pigg o stark skulle jag ljuga.
Jag känner mej som en gammal tant som stapplar fram.
Mina ben gör SÅ ont! O mina ögon svider. När Emmie somnar ska jag med sova!!!
Inatt vart det inte många timmar sömn. Ems var sååå pluttig.
Snoret rann och hennes ögon var nästan igenmurade. Att ta tempen kan jag ju bara drömma om.
Vi har en napptemp och när hon e sådär snorig går det verkligen inte,
hon får ju ingen luft!
Vi la oss i sängen strax innan 5 inatt. Hon somnade efter en stund, men fortsatte o låta som en perkulator. Lätt för en mamma o slappna av då..
Sen sov hon till o från fram till 12.
Där fick jag tid att skura o städa här hemma så det är finfint imon när tjejen kommer o gluttar på våran lgh=)
Jag är pedant, det vet jag,
men idag när jag städade riktigt noggrannt hittade jag stora dammtussar här o var.
Vart kommer allt ifrån???
Emmie sitter brevid mej här i sin sitter. Hon pendlar mellan jätte skratt o gråtattacker.
Just nu leker hon med min fot (obs ren fot o RENA STRUMPOR!).
Sådär brukar hon hålla på, tar tag om foten o pratar o verkligen tokskrattar så ögona tåras.
Knäppa gullunge.

Julen närmar sig och jag önskar mig inget annat än att det blir en vit o mysig jul vart vi än firar,,
och att alla mina söta får det wunderbart..
Snart måste jag börja med klapparna. Börjar få lite panik där...
Men men, julhandla, det e livet det =) Hohohooo!
Just nu drömmer jag om en juuul hemma. 'ler'
Tääänk om vi mirakulöst hade hunnit flytta till den där stora lgh innan jul hade vi kunnat bjuda hem alla våra söta på en riktig juledag nån av dagarna. Ohhhh!
Stor fin gran, doft av glögg o pepparkakor o massa massa paket,
men d bästa av allt ; alla skulle va samlade...
Men det e ju bara drömmar... MEN EN VACKER DAG SÅ! <3

2 kommentarer:

accka sa...

Du är så fin gumman min<3<3<3 Klart din dröm kommer slå en dag,att samla alla kära!
Sjuka barn är inte alls kul, men man får vara glad att de "bara" är förkylning:)
Puss ems från oss o ge dej själv en MEGA BAMSE KRAMMMMMMM!!!!!!

Anonym sa...

lilla gumman=( Och ändå så glad! underbara lilla Emmie! Åh gud va spännande! Lova att messa när hon har varit där så jag får veta hur det gick! Håller tummarna!

Nope har inte hittat något än:( Men det kommer väl:)

Saknar er! Pussa gumman! Pusspuss