lördag 15 november 2008

En helt ny dag i min lilla värld


Klockan är 10.30, lördag morgon, hela helgen framför oss..
Micke sover än. Stackarn hade svårt o somna inatt.
Vid 3 var jag o värmde flaskan åt Emmie, då låg han fortf klarvaken o henomtäppt i soffan o gluttade på film. Typ vid 5 kom han in o la sig o somnade bums.
Så nu ligger som sagt mitt stora barn o sussar sött o lilla e vaken. Pigg & glad men forft jättesnorig o hostig. När blev Emsan sjuk? I tisdags tror jag?
Så sen dess har vi hållt oss mest hemma.
Dampen i mig skriker o vill ut ut ut o träffa folk, men såklart så håller jag mej i skinner o tar det lugnt för min sessas skull !
Igår var vi dock på en snabb kaffe hos Dennis & Maria.
Fick klappa lite på en fin bebbemage o se deras nya fina lgh i Ladugårdsängen. Frächt o fint!
Zalle (en några mån gammal amstaff hane) fick de 'stänga in' i vardagsrummet.
Jag hade gärna hälsat om jag vågat men neee det gjorde jag inte..
Jag kunde nästan känna hans blickar o hur han tänkte ;
jäkla brud mej behöver man inte va rädd för!!! Men är man rädd så är man=(
Hur som, det var kul o träffa dom o vi sa att blir det inte av med bytet till drömlgh,
så söker vi därborta hos dom igen=)
Emmie satt konstant o klia sig i ögona. Till slut var ansiktet helt rött av allt kliande.
Så vi åkte hem o i bilen somnade hon på stört o sov ett bra tag här hemma.
Vi fick väcka henne för kvällstvätt o pyjamas o sen var hon ju tokpigg till sent på kvällen.
När hon väl somnat var jag med tvungen o lägga mej. jag mådde SÅ illa o hade så ont i huvet.
Natten har varit helt okej. Lite närhet o neceril löser det mesta=)
Nu ser jag att hon kliar massor p ögona igen o gungar babysittern så den snart flyger upp i taket.
Stackars henne när sittern inte håller hennes vikt nå mer.
Hon verkligen älskar den !
Funderar här på om vi 2 skulle ta oss ett varmt bad. Kan va en mysig start på dagen=)

Ang julklappar Carro, så kom jag på en toppengrej till Colin.
Ingen stor sak, men säkerligen himla uppskattat av lilla pappa Joona iaf=)
Men jag behöver hjälp från Finland o får se om de har tid därborta o leta o shoppa åt mej.
hahahahahah.
Hur mår ni förresten? Hur känns halsen? O hur mår dina prinsar, alla 3?=)

Denna veckan har känts mkt ensam här. Men det är ju för att vi inte kunnat träffa nån alls..
Hoppas på att nästa vecka blir bättre. För jag gillar verkligen INTE denna känslan..
Jag längtar till att vi kan vistas ute igen o ta en latte på stan eller åka till sörby o mysa.
Jaja, snart får julhandelnt starta oxå o då har vi verkligen o göra,
vilket vi gillar BIG time!

Nu blire bad. jag har ändå inget vettigt att komma med just nu..
Bara en massa tankar o funderingar men dom behåller jag för mej själv=) MISS U

Inga kommentarer: