onsdag 11 februari 2009

Stjärna för dagen !




Nu ska jag berätta om en alldeles speciell & helt toppen dag !
För det 1a kände vi imorse att vad härligt o göra nåt roligt som lilla familjen..
Tack vare våran lilla solstråle fick vi oss en trevlig tripp till Sthlm där hon skulle modella lite.
Även fick vi chansen då att träffa flera av våra hjärtan! Kan det bli bättre?

Hur som ;
vi kom iväg en halv timme senare än vad vi skulle. Huhuuu!
Aja, ingen större stress.. Men när vi kommit halvvägs ringde Moderedaktören-reporten Anna min mobil o sa att vi var välkomna tidigare ifall vi ville/kunde,
men hon fortsatte vänligt att ingen stress o kör försiktigt!
En himla gullig o rar kvinna verkade hon vara.
Jag blev lite stressad men aja, jag kunde ju inte köra fortare än vad jag redan gjorde.
Väl i sthlm plockade vi upp Joona som följde med oss, han hittar topp i storstan.
10min innan vi var framme, kräktes Emmie ner hela sig o halva bilstolen..
Hmm torka torka torka!
Vi kom iallafall dit i tid och blev väldans väl bemötta.
En stor fin ljus ateljé med en hel del gott som de bjöd på.
Han träffa lilla flickan som hade blivit plåtad innan och hon var bedårande söt! =
Alla var himla snälla och medans killarna fikade bakom 'kulisserna' följde jag med som Emmies moraliska stöd. *ler*
Min lilla Emsa var hur duktig som helst, hon bjöd på sig själv utan en enda sur min,
men däremot var det inte lika roligt att titta rakt in i kameran.
Hon satt o klappa händerna o vaggade fram o tebax.
2 olika ombyten hade dom till henne. Väldigt gammeldags flickiga kläder,
men hon bar upp dom så sött. (trots att jag aldrig klär henne i sånt! *s*)
Och ojj så mkt beröm hon fick av Anna. det var så jag som mamma växte några cm. hehe.
Nästa vecka ska dom plåta tre små flickor till,
sen får vi veta nån gång i framtiden vem som hamnar på omslaget..
Men just nu det ingen större betydelse.
För vi hade en sån rolig stund och är en erfarenhet rikare nu!


Sen bar det av till Joona, Carro & sötaste Colle.
carro hade lagat jättegod lasagne och till efterrätt blidde det kaffe,kladdkaka & grädde. *mums*
Colin hade vuxit ännu mera sen sist o log så himla sött när han fick slängpussar <3
Tiden gick alldeles för fort där! var så himla mysigt att få umgås med dom.
Tack för tröjan gumman, du e sååå gó!
När vi skulle gå gav Emmie en lång härlig kram till Carro, verkligen klamrade sig fast. *ler*
Efter det bar det av till Västberga för att träffa Mikke. Och Joni. O Olle & Angel var oxå där.
Även där gick tiden för fort, men jag klagar inte!
Jag eller vi har haft en helt underbar dag med våra söta!
Men Loijsan fattades =(
Hon var tvungen o jobba... me miss´t u!

På väg hem var Emmie helt slut och halvvägs vart hon så lissen så lissen.
men så fort vi klev in här hemma, sken hon upp som en sol.
Duscha, äta o nattinatt. Nu snarkar våran lilla stjärna så gott i sin säng!
Det har nog varit en väldans händelserik dag för henne, med massa nya intryck,
hon följde varje steg idag med sina stora ögon
& med tanke på hennes glada humör har hon haft det gott..

Och vad gäller mig ; jag är trött nu, men jag är en väldigt glad o stolt mamma.
Tack till alla som gjorde våran dag! Älskar er mina söta!

5 kommentarer:

Lela sa...

hej bäjbi!!
Jag skulle tycka det vore skitakuligt att träffa er när vi är i sverige!! Så det borde vi styra upp tycker jag o Cash!

krokomliv sa...

Hej gumsan!Men det är väl klart att emmie är så bedårande och harmoniska som hon är med dig som mamma och micke som pappa.Jag skickade att litet paket till lilltjejen igår...borde komma fram idag eller i morgon.kram

Anonym sa...

Låter som en toppendag!! <3

Anonym sa...

hon passar där framför kameran;)

Nimsy sa...

låter som ni verkligen hade en toppen dag :-D kram från oss igen