torsdag 5 februari 2009

Hjärtat i halsgropen


Aa, hjärtat i halsgropen, det har jag hela dagarna!
Emmie håller på o lär sig för fullt nu,, krypa, klättra, ställa sig upp
och hon är nyfiken på PRECIS ALLT! Och hon kan vara blixtsnabb!
Vilket är sååå himla mysigt, men som jag sagt förut;
mitt hjärta kommer säkerligen o stanna nån dag.
Idag lyckades hon ramla 2ggr.
Först ställde hon sig mot sin leksakskorg som välte, världens duns och där låg hon under korgen.
Andra gången var det den älskade öppna spisen som jag faktiskt hatar mer o mer för var dag numera..
Nog hann hon dit o tappade balansen,, jag springer dit o då ska hon sätta sig upp snabbt och jag hann preciiiis skydda hennes huvud för kanten...
Oh herrejesus säger jag bara...
Jag ska nog klä henne i dubbla overaller o en hjälm här hemma? hehe..
Hela dagen har lilla Troll velat hänga på mig..
Gör jag nåt annat följer hon efter o sträcker armarna mot mig.
Nu sover hon, men vaknar då o då och gråter. Hon drömmer nog?
Ibland när jag kommer in, SITTER hon upp helt rak i ryggen, blundar (så jag antar att hon typ sover?) och så gråter hon sådär hjärtskärande, precis som att hon drömt nåt jätteläskigt?
Voi voi... Mitt lilla hjärta..

Annars ; en dam var här med sin tonårsdotter idag o tittade på våran lgh.
Hon gillade den!
Så på måndag ska vi glutta på hennes. Hoppas den är fin!?

Imon är det fredag igen wiiii.
Tvätta ska jag och sen kommer Emmies farfar på kaffe efter jobbet.
Sen e det ju fredagsmys som gäller=)

Jag har försökt tänka o klura på Ellens fest, men det verkar inte lösa sig med barnvakt?
För det 1a har vi aldrig lämnat bort Emmie.
Och för det 2a kommer alla tänkbara barnpassare vara på festen och i örebro vill jag inte lämna henne o åka bort själv ett par dagar,
jag skulle inte kunna slappna av för 5öre.
Nu tycker säkert några att jag är löjlig o hönsig *buhuu* men men men, det e sån jag är...
Så nee, inget vi kan göra åt den saken.. Inte vad jag kan komma på nu iaf...
Men, huvudsaken för mig iaf är att vi kan åka iväg o gratta allas våran Loijsan..
Jag tycker att det blir roligt hur som!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du e absolut inte löjlig!!
Första gången jag åkte bort en kväll och Ronnie var ensam me Sandra var hon 8 månader. Det var skitjobbigt!! Ringde hem varje halvtimme:) O då va hon alltså hemma med pappa!!! Det e svårt att släppa sina små:)
<3

accka sa...

Hjärtat! Ja skulle inte heller kunna lämna bort viggo i 2 dagar! !1 natt e absolut max!!!! O då e de mormor som har honom...
Du gör ditt hjärta säger åt dej o de e ALDRIG fel!!!

Löv you hunny!!

Anonym sa...

Accka ;
Jaa, Viggo känner sin mormor väl o känner sig trygg med henne..
Och jag har varit ifrån Emmie en kväll, när vi var ute o då va hon me sin pappa..
Så lite mjukstart i början tycker jag. Inte 1 natt o 1dag på direkten..

Love you 2 söt!

Anonym sa...

Milla!
Tack för d! Skönt o höra!
Jaa, för Mej är det inte världens enklaste sak att lämna bort henne..
Och när den dagen kommer, ska det vara till nån jag känner mig trygg med, som Emmie kan känna sig trygg med.. Ja du vet ju allt det där=)

Anonym sa...

Håller med dom andra! tycker inte alls du är löjlig! Man ska känna sig 100% trygg med människan man lämnar till annars kan man inte slappna av. Kul att ni kommer iallafall och det ska bli mys att ni sover här:)

Lite sent svarat på kommentaren nu men bättre sent än aldrig;) : Ja jag ´fikc lägga mig själv och han kom vid 3-tiden=( Jag va rädd! Hahaha!
Joo jag har mycket mysiga vänner och försöker göra något varje dag:) Söt du är! Ni verkar också ha det jätte mysigt där borta! Saknar er obeskrivligt mycket gumman! Pussspusss love u

Anonym sa...

Trist att ni inte kan "va me" på festen men ja förstår heeeeelt klart =) ingen fara....e glad iaf om ni kan komma förbi o visa era vackra nunor;) Puss