fredag 20 februari 2009

Självkänsla Nu! Med Mia Törnblom

Monica hade läst boken och tyckte att den var asbra.
Att man lärde sig mkt om varför vissa människor beter sig / agerar som de gör..
Mkt om människans psyke, självkänsla, jaa självbild helt enkelt.
Sås, för att få en möjlighet till att bättre förstå folk runtom mig,
men framförallt för att förstå mig själv,
ska jag läsa boken !
Eller, jag fick faktiskt låna talboken av Monica,
då kan jag pyssla med annat medans jag lyssnar på kloka ord.
Ohh, nu lät det där lite retardeitéd,
men grejen är att jag har väldiga koncentrationssvårigheter när jag ska försöka läsa en bok.
Jag kan läsa en hel sida och när jag är färdig vet jag inte alls vad jag läst,
för tankarna är nån annanstans.
Och att sitta still och läsa? Nääää det går bara inte !
Så jag har gett upp det där. Kanske funkar en talbok bättre för mej? Vi får se.
Mjoo... jag berättar hur det går =)

Vad händer idag då?
Va la tanken först att mina hjärtan skulle komma hit,
men det blidde inget av det hela och jag förstår fullt ut..
Dom många milen är inte världens lättaste att åka ibland..
Jag väntar ju alltid på dom som ett barn väntar på julafton
och jag måste lära mig o tagga ner lite. *ler*
Men vaddå, jag saknar ju bara dom så väldigt !
Livet utan dom kan va himla tomt.

Inga kommentarer: