tisdag 3 februari 2009

Dagarna rusar förbi.. Ska det va så?

För inte alls så länge sen....

8månader efter =)


Uppe tidigt var vi. Klockan 8 knallade jag o Emmie ner till tvättsugan.

Hon är så snäll o go och studerar allt jag gör där nere=)
Här hemma har Emmie alltid varit väldigt nyfiken på den öppna spisen och idag hände det ;
hon ställde sig upp mot kanten och försökte krypa in i den öppna spisen. Shiit!
Det där är farligt!
För lilla fröken Bjerkenstam har noll balans och det skulle vara rena mardrömmen om hon vinglade till o gjorde illa sig mot tegelstenarna.. Uhh.
Redan nu har hon sopat i lilla huvudet några ggr (dock inte hårt) mot kanterna..
Men vad ska man göra? Jag kan ju gärna inte klä in öppna spisen i nåt mjukt?
Och även att vända bort huvudet en kortaste stund i badkaret går inte,
för lilla Troll ska sätta sig upp på sekunden o helst försöka resa sig.. Halt o läskigt det med!
Oh herreguud mitt hjärta lär ju stanna nån dag. *ler*
Hur som, så är det ju så himla roligt o se alla framsteg. Nu går det verkligen undan!

Vid lunch klädde vi på oss för att ta en promenad o knata bort till Rosta för att handla lite och för att hämta ut ett paket.
Precis när vi var på väg ringde lilla Annica och gjorde oss sällskap.
Vi tog en promenad i kylan o pratade av oss lite granna =)
Och när vi kom hem hade Micke lagat goood mat. Både jag o Emmie åt med god aptit!
Nu sover Emsan sin e.m-nap och jag har hämtat upp sista tvätten.
Ska väl samla lite krafter o vika den oxå. Men jag har varken ork eller lust just nu...
Dagarna bara går i ett tycker jag..
Känns som att det var nyss Emmie var pytteliten och nu är det lixom dags o tänka på allt som komma skall..
Igår skickade vi iväg dagisansökan till augusti.
Jag lämnade mitt intresse på rehab.avdelningen här på USÖ.
Och Micke lämnade en intresseanmälan på en 4a i stjärnhusen i Rosta.
Så så sååå e vårat liv här på Berghammargatan just nu..

2 kommentarer:

Lela sa...

Det var en mamma här som band fast gossedjur runt hårda kanter o sånt, för så tyckte barnet det var skitkul o så slog de sig inte! fiffigt

Anonym sa...

oooh hoppas du får jobb där nu då söt=)
Gud så bra att dom kom ihåg dig! Vem skulle kunna glömma;)
Puss