tisdag 10 februari 2009

En helt ny dag i våran lilla värld

Natten var sisådär,,
Emmie vaknar pigg som bara den mitt i nätterna o håller låda i en timme eller två.
Men man kan inget annat än o le åt henne för hon är så söt där hon 'pratar' högt i sin säng,
sitter upp, sticker ut sina små händer o pressar ansiktet hårt mot 'pinnarna', ibland är blöjrumpan högt i vädret och jag fattar inte vart hon får all sin energi ifrån?
När jag till slut plockar upp henne o försöker förklara att det är natten å då bruar man Aa aaa,
(som min syster alltid sa till mej när jag var liten, alltså sova) då tittar hon bara på mig precis som om hon tänker ; vad menar du mamma? Kramar om mig hårt o dreggelpussar mig på kinderna.
Nee, då kan man inte vara det minsta lilla på dåligt humör, hur trött man än är=)

Nu håller jag på o tvättar ett par maskiner och ska städa lite.
Lite senare idag kommer svärfar på kaffe.
Sen ska vi väl handla o förbereda lite inför imorn, så att vi kan åka i hyfsad tid till Emsans plåtning
OCH våra söta i Sthlm.
Jag hade gärna velat sova över hos Joona & Carro, men vi måste hem igen på em/kvällen.
Micke har ju en arbetsdag på torsdag.

Idag har jag verkligen en konstig värk mellan tinningen o örat.
Det lixom ilar till nåt så fruktansvärt emellanåt...
Jag var sååå trött imorse o kände nästan för att gömma mej nånstans,
typ bakom en gammal stor sten i småland,
men efter lite frulle o en härlig dusch känns livet genast lite piggare o gladare.
Plus att sötaste Carro smsáde o berättade att hon är hemma hela dagen imorn,
då är det ingen stress över att vi kanske inte hinner umgås.

Snart ska väl kvinnan från tidningen ringa o ge oss en tydlig vägbeskrivning.
Eller, jag skulle ringa henne o bekräfta att vi kommer,
(tror att jag lät så vimsig o osäker igår?) sen skulle vi få mer detaljer,
men hon svarar inte.. Så så såå hoppas hon ringer upp mej istället då!


Finaste Pernilla har börjat blogga vilket jag tycker är himla kul!
Många hjärtans liv har gått skilda vägar de senaste åren. Byte av jobb, flytt mm mm.
Därför tycker jag att det är helt topp att kunna följa varann såhär.

Nu vaknade min lilla sunshine, vart en powernap på hela 15min! =)
Hörs senare. puss hej!

Inga kommentarer: