söndag 31 januari 2010

Hemmaspadag !

Nu har det gått 4 månader sen lilla Mio föddes.
Och det är typ 4 månader kvar till sommaren.
Så nu tänkte jag att det är dax att jag försöker göra nåt åt mammamagen,
för jag ÄLSKAR stranden och där vill jag kunna vistas i sommar och leka med mina barn vid vattnet utan att behöva oroa mej & tro att alla tittar på mitt snittärr och det som hänger över.
I mina dagar har jag varit ruggigt fixerad vid träning och min kropp och så är inte fallet längre,
men! vem vill inte trivas med sig själv och sin kropp.
Så fastare mage till sommaren tack, sen ska jag inte klaga mer!
Idag har jag moffat i mig massa bakverk som fina Annica hade hängt utanför våran dörr igår=)
Imorgon ska jag börja mitt liv utan sötsaker, på vardagarna!!!

Jag är så väldigt mån om mina barn och deras välbefinnande,
så varför inte vara det samma om mej själv?
På söndagar brukar jag ofta köra lite 'Spa' för mina barn här hemma och idag har jag haft lite hemma-spa för mej själv oxå.=)
Färgat utväxten, lavendelskrubbat o inpackat mina ET-fötter, brunspraya kroppen lite o så.
Ganska så enkla saker, men sånt iaf inte jag längre hinner med alltför ofta.

Idag är Mio väldigt väldigt pluttig, helst vill han bara vara o titta o drömma.
Han uppskattar inte storasysters pussande så väldigt idag och emmie förstår ju såklart ingenting. *ler*
Emmie mår bra i magen idag *peppar peppar* och det är vi glada för!
Nu måste jag gå o väcka lilla troll som somnade middag sent,
annars sover hon inte ikväll.
Hoppas alla har haft en fin helg!

Jaaa just! Fick precis veta att carro, Loijsan o deras söta små kommer hit om ca en vecka. LÄNGTAR!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja, det är riktigt skönt att pyssla om sig själv ibland. Brukar fixa naglar, inpackning och lite sånt på söndagar jag också! Viktigt=) Å ja fy tusan..i sommar ska du se att magrutorna är framme igen...iaf här! =)

loijsan sa...

Ja unna dig lite egentid på gymmet hjärtat=)
Bra att du skrubbar dina små ET-fötter;) hahaha

sina sa...

Loijsan ; både du o jag vet att dom inte är så väldigt små! hahahha