torsdag 14 januari 2010

Mysdag som slutade i tårar

Jag är toktrött o sliten men ska snabbt dra om våran dag.
Först kom Monica & lilla Semlan på besök, jättekul o äntligen ses!!!
Emmie somnade sittandes här hemma vid luncho sov 2,5 tim.
Efter det åkte vi till jenny & barnen för lek, fika o så skulle vi bli bjudna på mat.
Helt helt underbart tyckte vi.
Vi har varit hemma mkt på sistone och jag bjuder helst hem folk,
men IBLAND är det skönt att komma hem till andra med=)
Barnen lekte o småbusa, vi hann fika och Emmie utforska huset.
Hon smet in i badrummet själv, jag & Mio efter!
När jag skulle paxa ut henne därifrån snubbla hon / slängde sig i småtrots,
tog emot med armen på en bänk som stod där inne och jag riktigt HÖR hur det knakar till.
Emmie blir likblek o gråter o jag får inte röra armen.
Jag ropar till jenny att nu e nog nåt knast?
Som tur var behöll Jenny lugnet o ringde in direkt.
Vi fick tid på jouren- alvedon o rör inte armen sa dom.
Först tänkte jag lämna Mio hos snälla snälla Jenny som direkt skulle ställa upp,
Micke jobbar ju 8mil härifrån.
men Annica smsa direkt om att hon kunde följa med. TACK hjärtat!
Vi blev remitterade till akuten för o träffa en ortoped.
Undersökning, rötgen mm mm mm,
Emmies arm bara hängde, hon kunde inte röra den lilla snorpan.
På röntgen var hon så rädd o grät o spärrade sina stora bruna i mig.
Jag sjöng för henne o hon gråt-sjöng med lilla söt.
Då var jag riktigt nära o börja storböla för jag tyckte sååååå synd om henne o ville bara ta bort det onda.
Hur som, efter många timmar ; inget brutet iaf, men Dr fick dra + vrida nånting i armbågen rätt.
Godeguuuud vad hon skrek o doktorn sa att det kommer o göra ONT!
men det gick så snabbt o efter 2 minuter använde snorpan handen + armen igen wiiii.
Vilken lättnad!
INGET smärtar mer än o se sitt lilla hjärta ha ont!
Trötta åkte vi hemåt. Emmie tvärdäcka i bilen o båda barnen sover nöjt.
Nu ska jag in o snosa med dom, mina tappra små.
Tack söta Annica för att du var med oss, du vet att det e guld värt för mig!
Och Jenny vi ses gärna snart igen! Ni är så goa!
Och då ska jag inte jaga ut Emmie ur badrummet!
Eller, hon får inte ens gå in i badrummet!
Nu ; godnatt, jag är helt slut!

5 kommentarer:

Laila sa...

Oh , gud vad skönt att inget var brutet eller mera allvarligt. Usch en olycka händer så fort...Stackars lilla Ems! Och stackars dig,Sina. Jag vet hur ens mammahjärta kan värka.....
Hoppas ni har haft en lugn skön natt.
Kramis

Madeleine sa...

Nämen stackars lilla Emmie!!
krama från oss <3

loijsan sa...

skönt att de gick bra iaf! Olyckor händer så lätt =/ får springa försiktigt lilla plutt!

loijsan sa...

skönt att de gick bra iaf! Olyckor händer så lätt =/ får springa försiktigt lilla plutt!

sina sa...

Till den anonyma som kommenterat ;
antagligen är du nån som inte känner mig så väl som ens frågar en sån sak???
Mina barn är mitt ALLT!
Och det vet precis alla som känner mig, ens något!