tisdag 12 januari 2010

Oooiiioooooiiii







Imorse kom vi nästan 1 tim för sent till dagis.
Barnen vaknade tidigt men sen bestämde dom sig för o sussa lite mera och jag hade verkligen inte hjärta o slita upp dom utan de fick vakna själv.
Medans Emmie var på dagis bakade jag massvis med bullar då Micke fyller år på torsdag.
Inte för att han är hemma då,
men han kan få bulle till frulle, om han önskar.
Det blev riktiga bautabullar o smkar helt oki.
Emmie har haft en väldans känslig dag idag.
Hon har varit trött, gråtmild, mammig, trotsig och ändå världens mest hjälpsamma o kärleksfulla flicka.
Jag tvättade några maskiner tvätt idag (fortsätter med resterande 6 maskiner imon phuuu).
På med selen o där fick Mio dingla nöjt=)
Emmie kom ut från sitt rum med sin lilla bag där hon har dockkläder.
Lämna kvar leksakerna säger jag när vi skulle ner till tvättstugan.
Men sen såg jag ju att det var hennes tvättpåse ju, hon ville oxå tvätta lilla söt.
Så klart fick hon ta mig sig, jag ville ju gärna se vad hon skulle göra av allt?? hehe
Hon hängde o slängde dockkläderna i torkskåpet gjorde hon och när vi skulle upp igen plockade hon in allt i bagen o tog med dom.
När vi kom hem tog hon inte ens av sig skorna utan sprang direkt in till sovrummet o började hänga upp dom små kläderna på elementet. hahahah guuud så gulligt!
Jag bara ÄLSKAR o se hur dom snappar upp saker o ting!=)

Mio har kommit in i en känslig-darra-på-underläppen-period.
Emmies höga sångröst får hans läpp att darra o ögona fyllar av STORA tårar.
Busar vi lite högt blir han lätt rädd o då darras det igen.
Och jag kan inte låta bli o tycka att det är SÅÅÅ SÖTT, samtidigt som mitt hjärta går sönder.
Idag har vi haft en dag då det känns som att inget har gått som jag vill,
men jag hoppas att morgondagen är bättre & lite lättare.

Imon efter dagis kommer finaste Ida & hennes sötnosar hit och DET SER JAG FRAM EMOT!
saknat er!!!!

5 kommentarer:

Linda sa...

Hej gumman =) Hon e ju såååå söt din lilla prinsessa..å lill prinsen med. Är alltid lika kul å läsa dina kommentarer på bloggen =) tack för alla fina ord. Nu ska jag sussa ska upp tidigt (snark) med barnen imorn...önskar jag slapp sova för nu e det INTE kul å sova med denna jääääääte mage fyyy F-N hahahaha men men bara bita ihop å gilla läget ;) Kramis på dig söta / Linda

Ida och jimmy sa...

saknr er med pussss// faster ida

Linda o Nova sa...

Vad duktig lilla snuttan är som hjälper till med tvätten. Var har ni köpt Emmies fina kitty-mössa? Nova älskar kitty så mycket :) Kramar

loijsan sa...

neee en liten tvättgumma=)) haha ja hon ser ju va mamma gör o ska göra likadant såklart=)) <3

Carro sa...

Nej men guuuud så gulligt:D vill göra som mamma<3<3 Dom är små fina små gosisarna<3<3