lördag 30 januari 2010

Kl.23

Det blev en tripp till akuten med lillgrodan Mio.
Eftersom allt allt rinner rakt igenom och för att våran alltid så lugna o glada lilla pöjk vart orolig o gråtig, kände jag att jag måste ringa in och sköterskan sa ÅK NU!
Jag blev jättenervös och drog iväg direkt med honom.
Storasyster kunde stanna hemma tyckte dom, eftersom hon har ätit bättre idag.
Vi blev väl bemötta som vanligt o fick ett eget rum.
Temp, vägning och prover. Inte ett pip vid stick, Mio var bara mkt intresserad av sköterskans glasögon o log allt vad han kunde, hehe.
Efter nästan 2tim väntan kom dr in.
Antagligen virus i magen, alltså magsjuka.
Proverna var så pass bra så vi fick åka hem och blev ordinerade magdroppar,
småsmå mål mat men ofta, och vatten.
Blir det inte bättre får vi utesluta mjölkprodukter för båda barnen.
Och blir barnen slö måste vi in bums!
Och så fick tog dr en titt på Mios torra utslag, som även storasyster har.
samma där, atopisk eksem/ vintereksem = kortisonsalva.
Jag känner mig lugnare i mammahjärtat nu.
Barnen snarkar så gott.
Och jag undrar om jag skulle orka se den där filmen nu?=)

Inga kommentarer: