fredag 22 januari 2010

Egentid me sessan


Imorse var vi uppe med tuppen, jag & barnen.
Morgonmys, tvättstuga,lunch, vila för barnen och sen åkte jag o min Emsi till Marieberg för o kika vad som finns.
Jag tog inte med vagnen, tänkte att Emmie kunde få lulla själv.
1a timmen gick finfint. Hon ville upp till mej emellanåt och det gick ju bra såklart.
Det såg ut som att hon tyckte det var jätte jättekul.
Precis innan vi skulle ta o åka hem fick sessan sånt spring i benen så jag hann knappt med.
Inte hon själv heller, nästan!
Hon gapskratta åt mej som jag jagade henne och folk runtom bara skrattade och jag svettades som en gris!!! Huhh!
Glömde nämna att jag druttade igen idag. I en snödriva som vanligt!
Ett helskotta o komma in i bilen med dom små när det är snövallar överallt där man parkerar.
Emmie pekade på sin snöiga mamma o skrattade.
Trevligt att nån hade skoj åt det iaf=)
Efter M.berg åkte vi o handlade och hämtade ut paket och hade det ritkigt riktigt mysigt,
bara hon o jag=)
Det blidde inte så mkt men 2 par blings hittade vi iaf. och lite snoddar o hårgrejer=)
Kofta & jeansleggings åt sessan och 2 pj-s åt Mio.

Väl hemma väntade ett berg med ren tvätt som skulle vikas och disken stod där jag lämnat den.
jag blev väl klar lagom till att det var dax o natta mina små hjärtan.
Så sån har våran dag varit. *ler*
Nu är det filmdax!
Trevlig helg allihopa!!!!

Inga kommentarer: