måndag 4 januari 2010

dagarna bara går...




Just nu är Micke på ärenden o jag o mina små hjärtan e här hemma.
Vi skjutsade honom o sen tänkte jag stanna ute en stund o sen åka o handla,
men båda barnen somnade i bilen så det var bara att bege sig hemåt.
Vilket kånkande me 2 sovande barn hehe, men som jag brukar säga ; allting går!

Såsåså nu är maten i ugnen och jag låter barnen sova klart, sen ska vi ut o åka pulka o handla o sååå.
(Förresten så har jag kommit på en sak som jag inte tänkt på förr,
det är INTE kul med gul snö!!!!
Det har jag märkt nu när jag har en liten dotra själv som gärna rör o stoppar snö i mun!
Det har inte hänt än iaf att hon fått tag på gul snö som tur är,
men näää vad jag ser dessa gula fläckar precis ÖVERALLT!
Jag vet att hundar måste göra sina behov och att det inte finns mkt att göra åt saken,
men jag kan inte hjälpa att jag tycker det är BLÄÄÄÄÄ!)

Som vanligt har jag knäppt massa kort igen och det finns säkert dom som spyr på mej o mitt fotande och att jag ständigt lägger in massa bilder,
men jag tycker ju att det är så himla kul!
Jag borde bli duktigare på o fota prinsen,
men tiden räcker inte till riktigt...
Han börjar bli mer o mer lik storasyster tycker jag allt.
Fast han är ljusare o har så blåblå ögon.
Finneögon tycker 'tant Ida' ;)
Och ögonfransarna har vuxit till lika långa som storasysters, men mkt ljusare.
Joni & Joona skrattade på julafton och föreställde sig hur fransarna ligger slickade på kinderna efter att Mio duschat, haha.
Iaf tror jag allt att Mio blir en ljus pojk med blå ögon.
Återstår o se om han får lockligt efter mig o Emsan? =)

Nehej, nu ska jag fortsätta göra lite nytta här hemma.
Trivs så bra när det är rent, snyggt o ordning på grejerna.

PUSS PUSS

3 kommentarer:

Laila sa...

Jag bara tycker det är härligt att du lägger in så mycket bilder. På det viset kan vi som inte bo dig nära längre få följa med i er vardag. Jättemysigt. Känns som man är lite nära er då.
Saknar er.

sina sa...

Jaa vad glad jag blir Laila <3
Jag tycker nämligen själv att det är himla kul o se på andras bilder med=)
Saknar er!

Carro sa...

Ja jag håller med Laila jag! Älskar när du lägger upp bilder gumman! Älskar er!