fredag 15 januari 2010

Lilla pappa hemma idag <3







Idag var Micke ledig. Såå så mysigt!
Emmie sken upp som en sol när hon fick syn på pappaaa & Mio han såg glad ut han med,
men han ler ju nästan jämt den lilla pojken iaf=)
Vi har bara varit hemma idag o softat. Mys!
Emmie vill gärna hålla sig i närheten av mamma helatiden lilla söt
och även fast Mio är så liten så håller han koll på vrt jag är helatiden.
På em kom svärfar på kaffe & bulle och grattade Micke.
han stannade ett bra tack vilket vi tycker e himla mys.
Emmie & farfar satt o ritade länge o hon tyckte det var så himla skoj.
Det har varit fullt ös på lilla sessan och jag är livrädd för att hon ska halka eller springa mot dörrkarmar mm, för tänk om armen blir sådär igen.
Annars har hon inte haft nå ont alls idag verkar det som,
hon kör på som vanligt igen, min tappra tjej.
Mio somnade tidigt men emsan fick stanna uppe lite längre idag för att hinna umgås lite mer med pappsen,
för imon är det jobbdax igen vilket betyder att han kommer och går när barnen sover.
Imon ska lilla annica komma hit o mysa med oss.
Och jag ska tvätta osv, så vi lär hålla oss här hemma.
På söndag kommer det massa sötnosar hit och det ser vi fram emot!
Jenny & barnen, Ida & sessorna och Annica & prinsen.
8 barn blir det väl? Vad roligt de ska ha det=)
Söta Jenny ska laga lunch åt hela bunten och jag fixar fika.
Får se vad jag hittar på?
Så helgen kommer bli finfin känns det som.
Jag skulle behöva åka ut o kika efter ett par nya blings åt Emsi oxå.

Sist men inte minst vill jag svara på en anonym kommentar som jag fick ;
För det 1a gillar jag inte anonyma kommentarer,
eller det här är 1a gången jag får det ifs och man kan ju ganska lätt ta reda på saker o ting med ip.nr som registreras varje gång man kommenterar.
Hur som, var det någon som undrade om jag slitit Emmie i armen då hon gjorde illa sig?
Svar ; nej! du läste säkert vad jag skrivit & hur det gick till??
Jag är en mkt lugn, försiktig & kärleksfull mamma som inte sliter och drar i mina barn.
Jag har hört att hastiga ryck, bus där man svingar barn i armar o dyl kan orsaka sånt här,
men även fall där barnet tar emot sig hastigt.
Lätt hänt & lätt åtgärdat sa Dr, men det gör ont medans!
Jag vet folk vars barn har råkat ut för samma, bla för att föräldern dragit upp barnet i armen,
så det kan hända även den bästa,
MEN min lilla flicka blev inte ryckt i armen nej.
Så nu vet du det.

Nu gos med mannen. Film & varma mackor. Sen nattinatt!

4 kommentarer:

accka sa...

Nää gumman du skulle ALDRIG rycka dina barn i armen!!
Det e är bara nån hjärtlös människa som inte har bättre saker för sig än att sitta o kommentera!
Nån som ABSOLUT inte känner dej!!

Äää såna ska man bara glömma att dom finns o läsa dom fina varma ord man får..

love you..pusss

Carro sa...

Det där är garanterat en människa som gottar sig i andras olyckor! usch!!
Alla vi som känner dig vet att du är en underbar mamma och du skulle ALDRIG dra i dina barn på det viset.
Bry dig inte om idioten hjärtat! Älskar er

Laila sa...

Vilken j-kla idiot. Det måste vara en person som inte känner dig kära Sina. Dina barn är dina ögonstenar och du gråter ju med dem när de gör sig illa....du förstår vad jag menar:) Du skulle aldrig göra dem illa. Glöm kommentaren och gå vidare. Man skall inte släppa på en massa skit. Samla på fina minnen istället.
Älskar er

Laila sa...

Vilken j-kla idiot. Det måste vara en person som inte känner dig kära Sina. Dina barn är dina ögonstenar och du gråter ju med dem när de gör sig illa....du förstår vad jag menar,(ler). Du skulle aldrig göra dem illa. Glöm kommentaren och gå vidare. Man skall inte släppa på en massa skit. Samla på fina minnen istället.
Älskar er