lördag 30 januari 2010

Mio 4mån & Emmie 20mån

Idag fyller våra små månad igen=)
Om 4 månader blir Emmie redan 2 år. Godegud vad tiden går!!
Och idag blev Mio 4månader, vilket betyder att vi kan börja med smakportioner!
Jag har redan köpt hem lite olika smakisar för ett tag sen.
Mild havregröt (som Emmie älskade som bebis),
morotspuré, potatis & palsternacka och plommonpuré.
Tyvärr måste vi nog vänta med detta ett par dagar till, tills lilla bubbens mage är stabil igen.
Idag är magarna lugnare. För Emmie iaf, men Mio knasar en hel del.
Igår var det så illa för båda så jag packade redan ner blöjor, nan/ välling o grejer ifall vi skulle till akuten.
Men jag observerar idag.
Emmie fick i sig en hel stor tallrik med gröt imorse och har fått behålla allt=)
Mio äter, men det dröjer inte lång stund innan allt kommer ut.
Voi voi..
Idag blir det ännu en dag innanför hemmets trygga väggar.
Och imon har jag blivit lovad lite sovmorgon. Yeeeey!

Ska se en ny film med Adam Sandler ikväll. han är en av mina absoluta favoriter!!
Funny people heter den och jag tror att den kan vara riktigt phraaaa=)

1 kommentar:

Laila sa...

Stackarna, vad skönt att det börjar vända för lilltrollet. Hoppas det vänder för lillgrodan också snarast. Det går ju så fort för dem att bli uttorkade. Men jag vet att de har världens bästa mamma som håller koll på dem.
Många krya på er kramar från oss.