söndag 17 januari 2010

Mys i småkaos <3

När rummet ser ut såhär betyder det att barnen haft skoj?=)
Efter lite plock såg rummet som nytt ut=)
Jaa, så var det idag ; mys i småkaos. Jag gillar det!
4 glada mammor & 7 glada & busiga barn.
Jenny hade lagat en mkt god lunch åt oss, tack hjärtat du är beundransvärd!
(Maten räckte till Mickes kvällsmat + lunchlåda oxå TACK!)
Sen blev det kaffe & fika. Paj och Idas goda Dumlekaka mumma!
Barnen röjde på och det var liv i hemmet,
men det är så det ska vara.
Synd att Viggo-prinsen var sjuk o inte kunde vara med o röja runt här.
Timmarna rullade iväg jättefort och jag hoppas vi kan göra om det snart igen!

När alla åkt blev det kvällsmat & bad för mina små.
Mio däckade direkt efter.
Jag & Emmie gick in på hennes rum och lekte leken plocka in allt där de ska vara=)
Läste lite böcker o klädde på dockorna.
Sen var det dax för sängen för Emsan oxå.
Jag är så trött så jag har frossa, så jag ska faktiskt lägga mej snart jag med.
En ny dag imon. Dagisdag. Vad ska jag & minsta älsklingen hitta på?

5 kommentarer:

Milla sa...

Men haha! Jag såg inte att det va Emmie som satt på bordet:) Trodde det va en docka!
<3

Carro sa...

ÄLSKAR bilden på Emmie bland alla gosedjur:D SÅ SÖT!

Jaa det är väldigt kort inskolning. Dom har börjat med något nytt och det är att man är med 3 hela dagar och sen lämnar. Men dom gör alltid en indviduell bedömning och är barnet inte redo att bli lämnad så är man med flera dagar.

Saknar er också söta! hör av mig efter dagis sen. Ha en mysig dag<3 älskar er!

fia sa...

gud så söta barn du har...kram Fia (linda anderssons lillasyster)

sina sa...

Ida; hehe ja hon e min lilla docka =)

Carro; där var jag lite påhittig va? hahahahah

Fia; taaack söta du, glad jag blir!

loijsan sa...

De e sådär ett lekrum ska se ut när barnen e klara;)