fredag 29 januari 2010

bajs bajs baby


Emmie våran lilla hustomte älskar mössor och lullar alltsomoftast runt här hemma med en mössa på huvudet.=)



Idag har det då inte varit nån lätt dag för mina små.
Emmies mage höll igång till halv ett på natten och bådas små magar satte fart på pricken 05.30.
Klockan 6 hade jag bytt 4 bajjablöjor och i princip så har det hållt på hela dagen lång.
Naa inte riktigt, men jag ljuger inte om jag säger att 20 kakkablöjor har jag bytit idag plus sånt som kommit innan jag hunnit få dit en blöja. Helt helt galet!
Stackars stackars små magar!
Det dom äter kommer ut omedelbart.
Emmie har matvägrat hela dagen, men mot kvällen ville hon äta lite med oss och med hjälp av massa skåååål har hon fått i sig lite vätska + välling. OCH blåbärssoppa och det e ju bra!
De är beundransvärt muntra, men jag tycker att emmie börjar se blek ut och blir lätt ledsen och Mio har inte varit lika lättlockad till leenden idag som han brukar vara.
Mitt hjärta värker verkligen av att se mina finaste ha det så=(
Och hela hela tiden observerar jag hur dom mår såklart och båda är ruggigt mammiga!
Emmie är mig hack i häl helatiden lilla söt.
Och Mio håller koll han med.
Han somnade brevid Micke en stund efter middagen.
Jag gick ner till tvätten, tog väl 5min?
När jag kommer upp gråter han hysteriskt.
Han är väl van att jag ALLTID finns där när han slår upp sina blå?
Älskade lilla pojke.
Jag är superduper trött nu, så jag ska ta o lägga mej på soffan en stund o sen sooovaaaaa!
Tills det är dax för nästa blöjbyte igen.
Hoppas mina hjärtan får en lugn natt inatt! Trevlig helg!!! =)

Inga kommentarer: