torsdag 21 januari 2010

förkylt

Här hemma har jag 2 förkylda barn.
Och jag undrar om Emmie är överkänslig mot fisk?
För varje gång hon käkat firre på dagis blir hon så fruktansvärt dålig i magen.
Hon i princip bajjar FISK! Uhhhhhh stackars lilla mage o stackars lilla romppa.
Jag skulle ringt bvc idag o frågat när hon ska ha sin 2a svininf.vaccin o då tänkte jag samtidigt be om mer råd/hjälp med allt hon inte tål o stoppa i mun.
Men jag får ringa imon, hann helt enkelt inte ringa då de hade tel.tid.
Idag skulle jag verkligen behöva ha 4 armar + 4 ben !!!!
Båda sötnosarna vill ju vara hos sin mamma när de inte mår helt 100.
Och att sitta i soffan / ligga o mysa på golvet med båda går en stund,
men sen kräver den ena lr den andra mer och man får be nån av dom o vänta,
vilket brukar funka topp, men just idag, går inte riktigt ordet vänta hem här.
Och det förstår jag.
Vid lunch var båda jätte jätte trötta.
När Mio somnat tog jag Emmie o hon somna i min famn.
Bäddade ner henne o sen vakna Mio. Hehe.
Full rulle, men så är det o ha 2 små

Emmie har blivit otroligt klumpig / fumlig, tillhör det åldern tro?
Hon ramlar o går in i saker titt som tätt och jag håller på o få hjärtattack minst 5ggr varje dag!

Idag får Micke sluta tidigare o det ser jag fram emot! Mycket!!!
Få ha en kväll ihop, hela familjen.
Men innan dess ska jag ta ut barnen för lite handling,
om de är pigga nog? Men det tror jag allt.

4 kommentarer:

Madeleine sa...

Det där med att vara klumpig har ju Teo drabbats av också. Nu börjar det ändå avta men in pappa sa att jag och alla mina syskon hade också en period när vi var små då vi klantade och ramlade nästan hela tiden. Han trodde det var att kanske kom in i en växtperiod så man inte riktigt hinner lära sig kontrollera armar o ben. Men jag vet inte, fast det låter ganska troligt :)
Hoppas barnen kryar på sig <3 Kram.

Therese sa...

Massa krya-på-sig kramar från oss <3

Tilda var exakt som Emmie när hon var i den åldern, gick in i väggen m.m. Å likadant nu...armar & ben hänger lixom inte med =)

Laila sa...

Hon växer. Om det går fort är det för att kroppen och knoppen liksom inte hänger med. Tänk på hur tonåringarna brukar se ut och vara. Gängliga, fumliga o snubbliga.Ingen kontroll på kroppen. Precis så blir det även med de små. Lovisa var så här när hon var i 6-års åldern. Kunde snubbla över en myra:)
Kramis

Laila sa...

Hon växer. Om det går fort är det för att kroppen och knoppen liksom inte hänger med. Tänk på hur tonåringarna brukar se ut och vara. Gängliga, fumliga och snubbliga.Ingen kontroll på kroppen. Precis så blir det även med de små. Lovisa var så här när hon var i 6-års åldern. Kunde snubbla över en myra (ler).
Kramis