tisdag 26 januari 2010

Mer än vanligt..



Idag verkar jag ha en sån där dag med massa tankar, jag är en tänkare men
idag kanske mer än vanligt..
Ja, alla har väl såna dagar?
Jag tänker på min syster som inte mår alltför bra just nu.
Och min andra syster i Finland som blev opererad igår, men hon mår bra!=)
Jag lägtar till sommaren så vi får åka till dom.
Älskar verkligen o vara där och det är ett helt underbart ställe för barnen o vara på.
Bad & bastu, grilla och alltid mkt folk, många barn, ohh vad jag saknar dom!
Jag tänker på alla bebisar & små som jag håller kär men där jag missar så himla mkt iomed att jag bor här.. Och mina hjärtan missar så mkt som händer med mina finaste små.
Jag tänker jättemycket på Lela som nyligen förlorade sin mamma.
Lela har en bebis i magen och en liten Cash-pojke som är lite yngre än Emmie.
Jag kan önska så innerligt att mina barn kunde få ha sin mormor här och det gör mig så ledsen att det finns andra älskade små som inte heller få ha det.
Livet går vidare ändå och jag har vant mig vid tanken att mamma inte finns där,
det är länge länge sen nu, men jag tänker på henne varje dag och saknar henne.
Lela jag vet att du saknar din mamma nåt så enormt just nu och ingenting nån säger ger ju din lilla älskade mamma tebax till dig/er,,
det kommer att ta sin tid o det måste det få göra, men dagarna kommer att bli lättare och lättare, inom sin tid. Även fast det känns som en helt omöjlig tanke just nu..

Emmie är på dagis. Hon har varit mammigare än vanligt o klamrar sig fast vid mig när jag ska gå. Inge gråt, men hon vill bara inte släppa lilla hjärtat mitt.
Inge kräk inatt men däremot bajamajaboooooo stavckars lilla mage.
men hon var så trött så hon inte ens vaknade när jag tvättade av henne, hehe.
Efter dagis ska vi till vc för 2a svininfl.vaccinet. Lite nervös för den är jag!
Hört att den gör mera ont?=(
Och att de oftast blir jättesjuka av den.
Min lilla Emmie behöver inte mera nu!

Nu ska jag gosa på världens gladaste & sötaste Mio.
Älskade älskade pojkebarn vad han gör mig varm o glad.
han bara ler så fort jag tittar på honom. Mmmmmmmmm =)
Förresten så hittade jag nya nappar idag och tänk vad glad man kan bli över en sån liten sak! haha

3 kommentarer:

Anonym sa...

rapar ju som en riktig karl redan;P Så sjukt gullig är han=)

accka sa...

Du är såså fin min Fina sina!
Kan garantera att alla dina kära som bor lite härvar saknar dej precis lika som du saknar dom...
Tur att telen finns:)
Ingen e längre bort än några siffror<3<3

Love <3<3

sina sa...

Ja och accka min accka NI finns ju här o jag e glad att jag får dela allt med er! <3 Love u