onsdag 27 januari 2010

dom ger mig sån lycka !

Idag smälte mitt hjärta totalt när Emmie badade,
jag & Mio satt brevid o kikade o höll henne sällskap.
Helt plötsligt reser hon sig upp o sträcker armarna mot mig.
jag tänkte att nu vill hon upp men nee,
hon la sina små armar runt min hals och sa ; tacktackmamma!
Va?????
Jag kunde ha betalt vad som för att veta vad lilla sessan tackade för? hehe.
Uhh vad blödig jag blev då. Underbara älskade lilla flicka!
Emmie hon KAN trotsa hon med, precis som alla barn,
men sånna här saker överväger ju all trots i hela världen=)


Pippi äger!!! hahahhaha=)
Det här e precis min humor.
Ossscaaaaaaarrrr!!! hahahhah

5 kommentarer:

Madeleine sa...

Men vad sött gjort av henne!
Hm, "tyvärr" älskar Teo pippi vilket har resulterat i jädrans massa bus i "pippi-stil". Typ att plaska ner hela badrummet för så gör pippi när hon tvättar fötterna, stå upp på gunghästen utan att hålla i sig för så gör pippi på lilla gubben och varför inte peta i näsan, det gör ju pippi på kalas. hahaha!
Det sistnämnda får visserligen Teo kväljningar av men ändå envisas han att göra det, pippi gör ju det så varför inte ;)

sina sa...

Hahhahah Madde!
Emmie ser inte på tecknat men astrid Lindgrens filmer ÄLSKAR hon och Pippi är favoriten!
Jag tycker väldigt mkt om Pippi med, men funderade faktiskt häromdagen om man skulle begränsa pippi-tittandet lite,
då jag verkligen INTE vill ha en Pippi här hemma! =)

sina sa...

Ja justja, och hon hade en period då ALLT i matväg som fick plats åkte in i näsan!Majs, köttfärs, pasta, tills jag kom på; MADICKEN????? (vilket hon ofta såg på då)

Anonym sa...

Så gosigt när dom visar kärlek sådär=)
Oja astrid lindgren-fasoner ser vi ofta här hemma. Ska göra allt som dom gör haha!
Får nån dag sen när vi tittade på mora träsk, så hörde jag vad dom egentligen sjöng i en av låtarna: "Fortsätt att tjata, så får du som du vill" =) Vad är det för ideer;P Men vi tittade ju på samma saker när vi var små och är någorlunda okej ändå, så det är nog ingen fara hahaha=)

sina sa...

E det sant? hahahah o godegud!
Jag gillar Mora träsk o när de sjunger om olika kroppsdelar som dinglar o när de kommer till snoppen och man riktigt hör hur hela barnpubliken utbrister i jättefnitter, hahahah.