lördag 9 januari 2010

Här går det undan





Den här dagen började med att Emmie kurade sig tätt intill mig ; mammaaa mammmaaaa!
Så mys när hon vill ligga o gosa och låta sin trötta gamla mamma o vakna till liv lite lugnt sådär.
(för ibland händer det ju att hon väcker en med ett finger i näsan eller så)
Jag gav henne ett par mysbyxor o la mej ner brevid henne o hon kämpade med dom o fick på sig dom till slut, även fast bakdelen av byxorna hängde fast under rumpan hehe.
Hon hämtade mina byxor o strumpor och en blöja till lillebror,
min lilla kicka så stor hon har blivit=)
Mio är alltid lika glad på morgonen men denna morgonen hade han ett lite krystat leende på läpparna för han har haft såååååå jobbigt med magen i 2 dagar nu, värst idag.
Det e lugnt en stund men sen helts plötsligt blir han helt lila o bara skriker rakt ut.
Så på em fick barnen bada länge ihop igen,
för då är mår lilla magen bra för stunden iaf.
Huuur som, enda utflykten för oss idag var färden till affärn för o handla mjölk,
skitpapper o lördagsgott.
Jiiisus vad KALLT!
Mios näsa var röd som Rudolfs men Emmie lekte glatt i snön medans jag skrapade rutorna på bilen.
Vi har lekt massor idag, sjungit o ritat.
Och på em kändes Emsan så varm så jag tempade henne. 39,2 tandfeber antar jag.
En ren utmaning o lägga själv två så små barn, en med feber o en med magknip.
Typ; först somnade Mio men då börjar Emmie sjunga högt.
Sen somnar Emmie med då får Mio en hostattack. haha.
Men det gick fort o söva dom ändå.
Sen e det en annan femma att Mio vaknade nästan direkt till hemka knip igen,
men nu sussar han sött igen.
Jag beundrar alla ensamstående mammor och mammor vars män inte jobbar hemma.

Nu ska Micke få lite tid. Hinner typ umgår 1tim sen ska han sova för att orka upp tidigt igen.
Jalla bralla hejhej imon ska Viggo & lilla mami komma hit we hope!

1 kommentar:

loijsan sa...

oh va ja saknar er! missar så mycket=(