onsdag 31 mars 2010

Bajsförkylning!

Jag har fixat & trixat med en 3d tavla till barnen idag.
man ser inte på bilden att den är djup,, men figurerna sitter lixom mellan glaset och fotona.
Målade ramen o satte dit ngr stjärnor i pärlemo( syns inte heller på bilden).
Kanske inte ser ut som nå speciellt, men jag tyckte den blev helt söt.
Och framförallt; guuud vad jag har saknat att småpyssla!
Det ska jag fortsätta med, så fort man har lite tid o ork över!
Och jag ska inhandla massa olika pyssel till barnen (lr Emmie blir det ju nu) så kan vi göra massa mera roligt ihop.
Sen målade jag 2st små Indiska-hyllor vita och satte dem högt upp på väggen med blommor.
Sött o hemtrevligt. Och utom räckhåll för barnen=)

Idag var Emsan på dagis. Hon var en söt påskkärring o jag glömde o ta kort! Jag som alltid annars har mobilen/kameran i högsta hugg... Och efter dagis var det ingen idé o fota för fräknarna o de röda kinderna var bortsuddade och emmie var sååååå trött! De hade ju påsklunch på dagis o hon sov inget där. Hon lekte så glatt när jag kom för o hämta henne. Ätit hade hon oxå gjort och matat kompisen brevid. Gick väl bra o äta när dagiskompisarna oxå gjorde det? Bra det! Jag har dådå gått o blivit förkyld, vilket inte är så konstigt eftersom jag andats familjemedlemmarnas bacilusker i veckor nu. Förkylningen känns i mina bihålor, som vanligt.. Jag hoppas bara jag slipper pc för det. Gör ju så väldans ont om det blir akut bihåleinfl, vilket jag haft många många ggr... Imorgon har Mio 6mån läkarkoll. Spännande! Hoppas det blir fint väder så vi kan vara ute o lattja mycket!? Nu blir det nässpray, alvedon o sängen. Natti!

2 kommentarer:

Carro sa...

Ohh va fint det blev gummjan!!
Jaa visst är degt mysigt att pyssla:)

KUl att hon hade kul på dagis:)

Hör av dig efter läkarkontrollen gumman. love u

Juste försökte skriva grattis till Annica men det gå inte att kommentera på hennes blogg. Hälsa grattis och att hennes lilla sessa va jätte söt:) Pusss

loijsan sa...

oh va fin tavlan blev...
ja älskar oxå o pyssla men de blir lixom inte av bara.
Ska göra ett album till Emilia..har en massa smått ja vill spara till henne på nåt fint sätt så ja tänkte fixa me de...någon gång;)