lördag 13 mars 2010

En helt ok dag

Natten var bra!!
Mio sov skönt o lugnt, enda jag var uppe o trippade var för att ge honom vätska / NAN.
Tror kl var 04 när han började hosta och vi var uppe en sväng.
Sen väckte han mig vid 6 igen och strax därefter vaknade Emsan med.
jag kände mig mer utvilad än på länge faktiskt, så tänk var typ 3 tim sömn i stötet kan göra=)
Hade en lugn o mysig morgon.
Mio tog sin meducin mkt snällt, men han reagerar på Bricanylen.
Hans ögon blir som tefat och armar o ben vispar runt.
han råkade sparka till Emmie o hehe hon vart sååå snopen!
Tänkte väl att nu jäklar ger han igen för alla tjuvnyp? hahahahah=)
Hur som, lilla Mio har knappt sovit nåt under dagen och det tror jag är pga meducinen?
Men nu sover han gott sen 17.30 och vi hoppas att han får en lika lugn o rofylld natt igen!

Jag & Emmie var på jympa på fm. Roolit roolit.
Men hon såg lite fundersam ut VEM hon skulle springa efter/med då Ebbe & Lea inte var med idag. *ler*
Och flickor, nästa lördag skulle de ha knattejympa istället,
vete tusan vad det är för ålder på det? 3 lr 4 o uppåt kanske?
Men nästa lördag ska vi umgås med Tezz & hennes lilla fam som kommer hit ända från Borås.
O nu ber jag till den man ber till, att jag INTE blir sjuk!!!!!
Men jag brukar klara mej!

Sås, Loijsans Madde planerar hennes lilla minis 1års kalas.
Och då gick mina tankar till att snart, om ett par mån, fyller Emsi 2 år.
Jag ska oxå börja planera lite smått! Såååå kul ju!
(I år tänker jag som förra året, att eftersom flera av mina söta vänner bor långt härifrån,
så vill jag inte be dom åka så långt, för sänder man inbj.kort kanske de känner sig tvungna?
Så tänker jag.
Så familjen skickar vi ju såklart kort till. Men alla andra söta hoppas jag VET att de är så hjärtligt välkomna om de vill! jag vill bara inte sätta nån i en jobbig sits.)

Ha en fin lördagkväll allihopa! Nu ska jag badabadabadaaaaa!


2 kommentarer:

loijsan sa...

oo pussapussapussapussa lilla skalis..fy va han e söt!!!

Carro sa...

Underbara barn<3 hoppas ni fick en till lugn natt gumman! saknar er!