fredag 19 mars 2010

En mycket fin dag trots sjuka barn




Idag har vi haft en mycket mycket fin dag, trots sjuka barn.
Lr ja, Mio är på bättringsväg men inte sig själv än ändå.
Lite smålissen o hostig o snorig är han.
Emmie snorar igen och hostar helst på nätterna. Och ögona tåras.
Känns som att hon aldrig hinner bli helt 100% frisk förns det är dags IGEN!
Trots att det tar på humöret också, så tycker jag allt att hon lyckas hålla humöret uppe fint ändå, för det mesta.
Vi var o handlade o sen städade hon på sitt rum som det syns på bilden=)
Gick runt med sin lilla skyffel o borste som hon fått av tant Annica, hehe.
Bad och på med rena nya kläder och sen ääääntligen kom dom,
söta solstrålen Tilda med mamma o pappa.
Jag blev så innerligt glad av att äntligen få ge Therese en kram.
Och lilla Tilda, sikken tjej!
Emmie & hon fann varann direkt o lekte så fint o glatt o livligt.
Så himla kul o se!
Båda flickorna var helt utmattade när det var dax o säga hejdå. *ler*
Och vad dom kramades, hehe, sååå goa!
Hur som hade vi en fin em/kväll med tacos o fika o massa prat.
Så så så glad att ni åkte ända hit gumman!

Meningen var ju att jag & Emmie skulle till äventyrsbadet imon med fam Borås.
Men vi får se hur Emsan mår imon?
Så himla ledsamt om vi missar detta pga sjukdom.
Jag bara VET att Emmie skulle uppskatta så himla mkt att få lattja där med Tilda.
Men som sagt,
vi får se hur hon mår?
Ännu en gång som jag önskar att jag kunde trolla!

Nu är jag trött så det blir soffan en stund innan sova.

Förresten så fick barnen finfina presenter oxå. Innan Emmie somna satt hon med sina nya Kitty solbrillor på huvudet (och Necerilflaskan i näsan hehe.)

God natt!

2 kommentarer:

loijsan sa...

oh vilken söt klänning emsi har=)

sina sa...

Loijsan;
javisst e den söt=)
Nåt som lilla Emilia kan ha sen <3