onsdag 17 mars 2010

Många timmar i sträck!





Igår la jag mej redan 21.30.
Jag brukar ju alltid ta nätterna med barnen,
men natten som var fick jag hjälp av lilla pappa då jag varit så extremt trött på sistone.
Och det har ju varit så himla mkt med en sjuk Mio o hans hosta+ andning.
Hur som,
jag somnade halv tio.
vaknade typ tolv av en gråtande Emmie.
(hon som aldrig brukar vakna längre men nu när jag skulle få sova så såklart *ler*,
men hon var ledsen o hostade mkt o snorade, så hon fick lägga sig hos mej o somnade BUMS!)
Jag sov o sov kändes det som!
Kl. 04 väckte Micke mig o tyckte att jag fick ta över, då ville han sooovaaaa!
Och självklart gjorde jag det, nöjd över de nästan 6 tim i stöten som jag fått sova.
Vid 06 gick jag o Mio upp o en halv tim senare vaknade storasyster.
Jag känner mig mera utvilad än annars.
Tänkte bara att om 6tim gör såhär mkt,
vad skulle då inte en hel natt & tom lite sovmorgon på det göra?
Nästa gång kanske?=)

2 kommentarer:

loijsan sa...

Nej men du gumman förlåt!
Vadå ta över klockan 4 på morgonen?? skulle inte du få sova en natt?? ;) Ett nattpass kan han väl ta o sen sova nästa! huh..Miiickeeee!!!

De här me sömn o kanske en sovmorgon ifred verkar vara svårt för fler..hmhm ;)

Emsan då! kanske behövde få snosa lite o sova me mamma...de va mysigt de när man kunde de=)

sina sa...

jepps jag vet lovli.
men lilla pappa här hemma vaknar inte så han höll sig vaken!
En träningsak säger jag!
man vaknar om man MÅSTE!
Men det får bli nästa steg dådå=)

Jaa det var länge sen hon låg helt själv brevid mig o sov och det var uppskattat från båda sidorna!
Älskade lilla Emmie <3