fredag 5 mars 2010

Våran lilla virvelvind



Lite pluttig ser hon allt ut....


Natten var mkt bra, tack för den! =)
Morgonen började med att hämta stackars Annica från dagis och köra hem henne.
Hon hade så ont så ont!
Men snart är bebis ute gumman och då e det bara massa kärlek o inga större krämpor!!!
Semppa semppa!!!!

Emmie mår inte alls 100 än, inte hög feber nå mer men huuu så förkyld.
Sånt sätter sig på humöret oxå o lilla troll pendlar mellan glad-ledsen-sprallig-trött-vrång-mammig och inte just nånting är bra.
Hon är som en trött o tagen liten virvelvind här hemma.
Hoppas hon mår bättre snart!
Ingen mat vill hon ha, men toppen på en semla gick bra och så kvällsvälling var ju gott!
Strax innan 19 la jag henne i säng o hon somnade på 2 röda.
Hon har börjat med att när hon kallar på sin pappa, ropar hon ibland ;
MICKEEE, OM, OM! (kom)
Vaaa?????
Jag blir så full i skratt men försöker säga att ja, Micke, men det är pappa.
(jag tycker inte det klingar så fint om barnen kallar sina föräldrar vid namn)
Idag satt hon vid matbordet o pillade på maten, sen tittade hon på Micke o sa ;
pappamicke.
Helt otroligt att de kan pussla ihop sånt själv, för enda 'namnövningar' som vi gör här är typ VAD HETER DU?? EMMIE=)
Men ja, dom snappar upp det mesta!
Orden börjar dimpa ner som snön dimpit ner denna vinter o jag tycker det är helt underbart rart!

Idag fick JAG paket!!! Wiiii!
Carro o Loijsan hade skickat massa tjusiga gosaker o ett sött kort till mig.
Sweets for our sweet, stod det.
Jag blev så himla glad!
Så tacktacktack älskade söta, ni är GULD och jag saknar er så ruggigt mycket!!!
men om ngr veckor ses vi och då ska vi ha det så himla mysigt o roligt och vi ska bara vara oss=)
Då kan inget gå fel!

Imon blir det inge jympa för Emsan såklart dådå.
men kanske går jag iväg på stan en sväng o träffar alla mina fd arb.kamrater?
Och kanske hinner jag med ett jumppapass på em?
Det visar sig!
Ha en fin fredag kväll allihopa!

Inga kommentarer: