tisdag 2 mars 2010

Våran tisdag

Blommor gör mig glad! Tack Ida, Alicia & Natalie! Lovelovelove



Innan vi skulle iväg på dagis lyckades Emsi-lou klämma sitt finger i dörren,
så nu är fingret lr nageln rättare sagt helt blå. Ajajaj sånt gör ju så ont!
När jag hämtar henne från dagis ser jag direkt ett stort tandavtryck på hennes underarn!
Jaa, säger fröken lite skamset, hon blev biten igen, av en liten pojke, helt oprovocerat.
Jag vet att barn är barn och Emmie kan vara hårhänt o klumpig precis som de flesta barn är,
men det där med bita är f-n inte skoj!! Och det är inte okej!
Förra onsdagen o sen nu!
2 bitmärken o ett blått finger på höger arm, stackars min tjej!
Som plåster på såret fin hon en jättefin STOR sagobok!
(lr jahh, vi hade köpt den innan vi visste men iaf. *ler*)
Emsan ÄLSKAR böcker och att sitta i knät o lyssna och jag själv tycker det är så kul med fina böcker o läsa om sagor=)

Efter dagis kom söta Ida hit med sina sessor.
Jag fick så vackra tulipaaner och en jättefin vas! Tack älskade söta!
Mio satt nöjt o mös i faster Ida´s famn.
han mår bättre men inte helt 100.
Däremot var Emsan krasslig när vi kom hem och mot kvällen blev hon varmare o varmare.
Hostar, snorar till max, helt glansiga ögon o rosiga kinder.
Så nu var det visst dax för sjukstuga igen dådå?

Imon lr på torsdag ska jag träna på Friskis igen! Underbart!
Och så ska jag fixa årskort oxå hade jag la tänkt.

Den 20de kommer det Boråshjärtan till Örebro.
Hade tänkt om man skulle följa med till äventyrsbadet med dom,
men jag är nog inte riktigt redo att klä av mig inför folk än.. Huuuu!
Men umgås ska vi och kanske ta en tur till Lek & Bus lr så.
vad säger du gumman?

Puss hej!

5 kommentarer:

annika sa...

Stackars lilla sessan...nej bita är verkligen INTE okej=(Hoppas det blir bättring på det! Uhh e hon sjuk igen lilla stumpan? Elias har oxå varit mycke sjuk, men just nu är det lugnt...peppar peppar=)
Massa kramar och pussar till er söta=)

Therese sa...

Självklart ska vi umgås massa =) Så roligt det ska bli att träffas.
Ja Lek&Bus går vi gärna till! Har varit på något liknande nere i Halmstad, och det var super tyckte vi =)
Puss

Lela sa...

siiitongar! Cashan lärde sig att bitas på dagis....men det fick han sluta med genast så det gör han inte längre, däremot slåss han ibland o det kämpar vi med nu, nedrans dagis att lära barnen skräp! Hoppas lilla emsilou blir bra snart!!! O Sina, du som gjort det, hur går man vidare? Kramis

Linda & Nova sa...

Nej!! Lilla stumpan då...jäkla ungar som håller på att bitas...när Nova skulle börja på dagis så fanns det ingen plats så hon fick någon reserv plats i baronbackarna (som för övrigt sög) så var det någon större pojke som slagit henne jättemycket och det känns INTE kul i mammas hjärta. Jäkla ungar tänker man då...passa er för mamma...hahah Och sen lilla nageln...ge henne en puss från mig och Nova. Puss o Kram

sina sa...

Lela Hjärtat;
ja, dom flesta barn 'slåss',
men vi kan inte göra mer än vårt bästa o lära dom ajaj, ja du vet.
Dom har det där Ego tänket fortf och nu börjar de komma på att oj det finns visst mer än JAG som existerar.
Det är samma för alla barn!
Sen finns det föräldrar som är mer känsliga för när ens barn beter sig knast o jag måste medge att jag är en av dom. *ler*
Gå vidare,, hmm, vad tänkte du nu på hjärtat så jag inte svarar helt knast?
Du menar allt det hemskt tråkiga som hänt?
Jag vet inte riktigt hur man gör gumman?
Tar dag för dag.
Tillåt dig att känna alla de känslor som kommer. Som jag sa föryt så kommer man alltid alltid sakna, men den där smärtan kommer inte kännas lika oliodlig sen.
Vet inte riktigt vad jag ska säga,
för inget tar ju bort det du känner nu=(
Du kommer sakna o känna sorg gumman, men du ska se att dagarna blir lättare o ljusare så småningom!
Massa sääärlek till dig hjärtat!