måndag 22 mars 2010

Älskade lilla Emmie !


dagen började jättefint efter ännu en småkämpig natt.
Emmie var glad över o komma till dagis o vinkade så snällt hejdå.
Klockan hann väl bli 11 när telen ringde. DAGIS!!!
Huu det vände sig i magen på mig!
Då var det som så att alla barnen hade varit ute o lekt, dax o gå in,
nån smäller igen dörren o natuuuurligtvis var Emmies små fingrar emellan!
Hon är jätteledsen här och det är så illa så nageln hänger löst sa dom.
Jag åkte direkt!
På dagis hittar jag en gråtande o helt utmattad liten tjej i knät på fröken,
lerig o snorig i ansiktet o luggen blöt av tårar.
Det rinner blod om fingret och fingertoppen var trasig o som de sa så hängde nageln o det var rejält svullet. Fröknarna ser ledsna ut och de andra söta små barnen irrar runt Emmie o tittar oroligt. Ojoj!
Vi åkte direkt till Vc och blev som vanligt väldigt väl bemötta av en snäll sköterska som väntade med en liten glittrig groda=)
Hon kom in med en balja med vatten o tvål och på botten låg det skölpaddor som Emmie skulle plocka upp.
Himlans smart av dom tyckte jag!
Emmie plockade upp en men gav upp för fingret gjorde för ont.
Men värsta blodet o leran försvann ju så de kunde ta sig en titt iaf.
Dr kom in, inget brutet. Skönt det.
Emmie var duktig. Sen la ssk om fingret o inte ett ljud från sessan.
Inte förren vi kom ut från rummet.
Då brast hon ut i stooorgråt och somnade på min axel när jag bar ut henne till bilen.
Hon sov i 3 timmar när vi kom hem.
Förbandet har redan åkt av, men vi fick med oss 2 till av den snälla sköterskan.
Så sån var våran dag!
Förutom det har jag tvättat hennes superleriga kläder.
Mio har varit orolig idag och sådär lissen i ögat.
Får nog ringa dr imon igen då han drar sig för örat o är helt igentäppt av snor.
Näääär ska det ge med sig????

Förresten så ringde Emmies fröken på em och frågade hur allt gått osv.
Jättegulligt av henne tycker jag!

Annars så har vi haft det bra!
I söndags var vi till lek&buslandet med Theres o hennes familj innan de åkte hemåt.
Trodde ju att Mio var piggare så han fick följa med, men nää, han fixar visst inte o vara ute än.
Så vi får leva på att vi hade en fin helg och fortsätta hålla oss hemmavid ett tag till.
Hur som söta Tezz så hoppas vi att vi ses snart igen!
massa pussar o kramar o tack för att ni är ni !

Inga kommentarer: