onsdag 24 mars 2010

Finska ramsor & en ny öronkur för lillfinnen



Emmie var på dagis idag.
Glatt traskade hon iväg i sina finska flätor (inbakade flätor) o hon ser sååå flickig ut i flätat=)
Det hade gått bra på dagis.
Tom hatten på fingret satt kvar!
Efter dagis var det Mios tur o besöka farbror Dr igen dådå eftersom han har det så väldigt jobbigt med hosta på nätterna.
Det blidde en ny kur med penicilin för öronen och en annan hostmeducin.
Hoppas han blir bättre nu lillskrutt!

När jag o emmie satt o kvällsmös försökte jag komma på ramsor på finska som jag själv fick höra som liten, men det gick inte så bra..
Jag hittade på egna istället och hon uppskattade det lika mkt tror jag hehe!
Men nu har jag pratat med min systerdotter i Finttlant o hon ska lära mig allt det som jag kunnat en gång i tiden. Hur kan man glömma???

Ikväll har jag sketaont i huvvet, så det här får räcka för idag. Puss

1 kommentar:

loijsan sa...

oh ja lär barnen så kan dom sjunga på finska tillsammans =))