tisdag 9 mars 2010

kunde va bättre


Inatt sov jag & Mio sisådär 2tim allt som allt.
Han var snorig/täppt, småfebrig o stånkig.
Vid 05 brakade det till i blöjan och efter det lugnade han ner sig och somnade gott.
Han hostar o rosslar. Inte just nån temp idag, men han e inte kry våran söt.
Får se hur natten blir?
Annars får jag ringa om tid till farbror dr.
För han vill gärna inte äta, han som är matglad annars.
Så kanske är det halsen som gör ont?? jag vet inte???
Tänk om jag kunde läsa hans tankar...

Emmie var på dagis idag.
De hade sett på teater idag! Tydligen jättebra!
Fröken berättade att Emsan suttit o hållt om en liten pojke bakom ryggen en stor del av pjäsen, hehe. Hon tyckte att det såg sååå sött ut =)
Sen berättade att hon tagit lilla Samiras hand under maten o gett den en puss och sedan fortsatt äta.
Så fortsatte hon att ja, jag ville bara att du skulle veta sånna här saker, för hon gör sånt varje dag,
så att hon blivit biten flera ggr är inte hennes fel,
för hon är mkt gullig mot de andra barnen här.
Det kändes jättegott och höra!

Emmie klämde ju sitt finger i dörren förra veckan.
Nu sitter nageln lös nästan helt och hon ruckar på den helatiden o jag bara ryyyyyser!
Vi gick iväg o köpte söta Disneyplåster i tron om att hon skulle låta bli nageln då,
men icke då! Huuuu!!!!

Hur som, jag tog tvillingvagnen o Mio gott inbäddad däri till dagis o sen tog vi en härlig promenad hem vi 3.
Känns verkligen att våren är på väg!
Sååå, jag rensade garderoberna idag, med hjälp av Emmie-pedant=)
Imon ska jag kånka ner massor till källaren.
Underbart med ordning o reda!!!

Nehej, nu är det dax för bad o lite tv.
Sen sova för denna natt kan bli som förra natten. Stackars lilla Mio o må bajs =(

2 kommentarer:

Fia sa...

jasså, det tar jag som en komplimang. För jag tycker hon är så söt. Dock ser jag faktiskt inga likheter mellan oss haha..

sina sa...

Jaa hon är bedårande!
Gör du inte? Joodå jag tycker hon e mkt lik dig, ögona börjar bli mer lik dina tycker jag. Men sånt e nog svårt o se själv=)