söndag 7 mars 2010

Min lilla Mio



Mitt hjärta går i tusen bitar av att se min älskade lillkille må såhär=(
Igår kväll som sagt fick han feber.
Han har tempat idag men läget har varit rätt så lugnt ändå.
Han gör ju aldrig nå väsen av sig precis.

På em åkte jag & Emmie till apoteket o affär´n lite snabbt,
Var ju tvungen o handla Neceril o mer febernedsättande till pojkarna.
Vi hann väl vara borta i 30 min då Micke ringde och undrade om vi skulle komma hem snart, för Mio var helt hysterisk och jag antar att lilla pappa fick lite 'panik' då?
Jag hör hur Mio skriiiiiiker i bakgrunden och såklart skyndade vi oss hem för han brukar inte låta så.
Hemma i dörren möts vi av våra hjärtan.
Mio är helt helt söndergråten o kippar efter andan, ni vet.
Och läppen börjar vibrera igen när han ser mig.
Mitt älskade lilla hjärta.
Fick i honom litelite mat, febernedsättande och en torr blöja,, sen ville han ligga o snosa hos mig länge länge.. Tills det var dax o sova.
Som jag skrev igår verkar inte Mio hantera feber lika bra som Emmie?
Han blir jätteskör i hela kroppen liksom.
Och så är han sådär snorig igen.
Annars vet jag inte vart han kan ha ont?
Han dregglar mkt,
så säkerligen är det bissingar på G oxå?
Micke mår oxå bajs.
Men Emmie är frisk nu iaf.
Eller hon är snuvig,
men ingen feber sen i fredags.
Däremot har lilla sessan kommit i nån period då hon helst vill ha mamma för sig själv *ler*,
men ja, hela uppväxten går väl i olika perioder?=)

Jag klippte Emmies hår idag!
Inte mer än ett par cm,
men det räckte för att lockarna skulle se mera levande ut igen=)
Sen hittade jag faktiskt hårmousse för barn!! Hahahah.
Så en sån fick våran krullfia och hon såg så stolt ut & speglade sig länge o väl efter att jag testat ha sånt i hennes nyklippta lockar.

Idag har jag funderat över en sak..
Finns det några aktiviteter som så små som 2åringar kan börja på?
Typ nå dans lr jympa?
Vet nån?
Emsi-Lou är en tjejja med mkt energi och jag tror det skulle göra henne så gott o få börja med nån rolig aktivitet.
Nåt mer än Hoppis&skuttis på lördagar.

Hepp, nu ska jag hämta andan här lite. Hörrs!!!!

6 kommentarer:

Lela sa...

Älskade lilla gossebarn!!!! hela hjärat gör ont!!!! Stackars plutt <3 Börja på vattenvana med emmie om hon gillar bad? Cash älskar det o jag med!!!! puss o kram

sina sa...

Eller hur Lela..
Hur stackars får man se ut?=(
Vad gör man då? Typ som vattengympa fast för små?=) <3

Linda & Nova sa...

Hej söta du! Åhh hur mår lille prinsen då? Hoppas plutten blir bra snart...Många krya på er kramar från oss

sina sa...

Hej Lovli Linda!
Prinsen mår inge vidare här.
han har ingen hög temp, mellan 38,5 - 39, men han lider verkligen av det.
Så svårt när man inte vet riktigt VAD som gör ont på honom?
Hur mår ni?
Var ni på hoppis i lördags? KRAM

Laila sa...

Stackars lilla Mio. Han ser verkligen sjuk ut. Kryyyyyya på dig lillgubben. Plask och lek tror jag verkligen att Ems skulle uppskatta.

sina sa...

Ooooo laila gumman du som vet så mkt,
VART ska jag söka???
Jag försöker hitta olika ställen men hittar fasiken ingenting ...
Vad är plask o lek? SAKNAR DIG STUMPAN!